پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
پیش‌بینی شکستن رکورد تولید کلزای کشور در استان کرمانشاه از مهمترین مباحث مطرح شده در در بازدید و مراسم کیل گیری از مزارع شاخص کلزای استان بود.

شعار سال: رضا رحیمی امروز شنبه در بازدید از باغات و اراضی کشاورزی استان کرمانشاه و در حاشیه مراسم کیل گیری از مزارع شاخص کلزای استان در جمع خبرنگاران گفت: کشت دانه های روغنی و در صدر آنها کلزا یکی از اولویت های دولت است که امید است با حمایت های وزارت جهاد کشاورزی و اقدامات سازمان ها و کارشناسان و بخش خصوصی به نتایج قابل قبولی برسیم.

وی با اشاره به نیاز کشور به حلقه فرآوری و روغن کشی اظهار داشت: از سنوات قبل در استان یک واحد بزرگ روغن کشی از دانه های روغنی ایجاد شده است که اینکار را مدیون ۱۰ تا ۱۵ سال قبل هستیم.

رحیمی ابراز داشت: متاسفانه بخش عمده دانه های روغنی از کشورهای خارجی وارد می شود و یکی از سیاست های دولت تامین و تولید دانه های روغنی است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری در ادامه بیان داشت: به طور قطع کلزا در خود استان کرمانشاه خریداری خواهد داشت.

وی با بیان بکارگیری همت بیشتر جهت تولید دانه های کلزا در استان یادآور شد: با عنایت به اینکه کلزا روغنی خوب و کم ضرری را تولید می کند و امکان فرآوری آن در استان، باید با برنامه ریزی دقیق بدنبال تولید بیشتر این محصول باشیم.

رکورد تولید کشور در کلزا را می زنیم

افشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز مزارع کلزای کرمانشاه را یکی از مزارع نمونه کشور معرفی کرد و افزود: پیش بینی می شود در این راستا رکوردار تولید کلزا در کشور باشیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به عملکرد بالای محصول و کشت ۵ کیلوگرم کلزا در هر هکتار پیش بینی می شود از هر هکتار شش تا هفت تن کلزا برداشت شود.

گفتنی است در بازدید از مزارع کلزای روستای قاقلستان و تپه افشار دهستان میان دربند شهرستان کرمانشاه پیش بینی شد که کلزای این دو روستا رکورد کشور را بشکند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 3 تیر 96، کد مطلب: 4013572:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین