پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۲۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
یک مقام مسئول گفت: تاکنون 355 هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شد و به این ترتیب تولید کلزا در 30 سال گذشته به بالاترین رکورد خود رسید.

شعار سال: علیرضا مهاجر مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه برداشت کلزا تقریبا به پایان رسیده است، اظهار کرد: تاکنون 355 هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شده است که از این میزان حدود 130 هزارتن روغن استحصال خواهد شد.

به گفته وی، تولید کلزا در 30 سال گذشته به بالاترین رکورد خود رسید به طوریکه پیش‌بینی 100 درصدی تولید در سال زراعی جاری محقق شد.

مهاجر با اشاره به اینکه در سال زراعی آینده برای کشت 350 هزار هکتار کلزا برنامه‌ریزی شده است، افزود: بذر مورد نیاز برای این میزان سطح زیرکشت تهیه شده است و همواره انتظار می‌رود با اختصاص بودجه لازم از سوی دولت، طرح به نتیجه مطلوب برسد.

مجری طرح دانه‌های روغنی از کاهش تولید سویا ناشی از خشکسالی خبر داد و گفت: البته مابقی دانه‌های روغنی از جمله گلرنگ، آفتابگردان و کنجد کشت شده است که پیش‌بینی می‌شود تولید آنها به 150 هزارتن برسدوی با بیان اینکه از مجموع دانه‌های روغنی 160 هزارتن روغن استحصال خواهد شد، گفت: با این حال 14 درصد نیاز کشور از منابع داخلی تامین می شود که این امر صرفه‌جویی بالغ بر 450 میلیون دلار را به همراه خواهد داشت.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا در سال زراعی جدید نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد خود را به دولت اعلام کرده است که به موقع در این باره اطلاع‌رسانی خواهد شد، اما مطمئنا نرخ خرید تضمینی افزایش خواهد یافت.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرخوان قطره، تاریخ انتشار 28 مرداد 97، کد مطلب: 43927343، www.ghatreh.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
ا.ف75
واقعا اگه یکم هوای این کشاورزی رو داشته باشیم میتونیم در تموم زمینه های غذایی به خود کفایی برسیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین