پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۶۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۸
مجری طرح دانه‌های روغنی کشور از پرداخت تمامی مطالبات کلزاکاران خبر داد و گفت: میزان مطالبات کلزاکاران 950 میلیارد تومان بود که 910 میلیارد تومان آن پرداخت شد و امروز 40 میلیارد تومان دیگر به حساب کلزاکاران پرداخت شده است.

شعارسال: ابراهیم مهاجر عصر امروز  اظهار کرد: تمامی مطالبات کلزاکاران در سطح کشور پرداخت شد میزان مطالبات کلزاکاران 950 میلیارد تومان بود که 910 میلیارد تومان آن پرداخت شد و امروز 40 میلیارد تومان دیگر به حساب کلزاکاران پرداخت شده است.

وی از معرفی 25 بذر زراعی جدید پرمحصول در کشور خبر داد و تصریح کرد: ارقام جدید تاثیر فراوانی در افزایش عملکرد محصول در واحد سطح دارند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشور بیشترین وابستگی را در زمینه دانه‌های روغنی دارد، افزود: یکی از چالش‌های جدی در ارقام کنجد، باز بودن کپسول است و همین عامل باعث ریزش دانه و افت شدید محصول می‌شود لذا کشت و کار کنجد در استان گلستان توسعه پیدا نکرد.

مهاجر ابراز خرسندی کرد به تازگی 300 کیلوگرم بذر کنجد کپسول بسته از یکی از کشورهای خارجی به ایران وارد شده و قرار است در 10 استان کشور کشت شود این رقم به صورت مکانیزه قابل برداشت است.

وی با بیان اینکه 30 درصد کلزا امسال در استان گلستان تولید شده است، گفت: اکثر ارقامی که در استان کشت می‌شوند از نوع بهاره بوده و در دو سال اخیر رقم کلزا در ارتفاعات نیز کشت شده است و عملکرد خوبی هم داشته و تقاضا برای کشت زمستانه آن در استان زیاد است.

مجری طرح دانه‌های روغنی کشور با اشاره به اینکه آموزش تولید بذر هیبرید کلزا بسیار بااهمیت است توجه به این مسئله را در جهش تولید محصول مهم خواند و ادامه داد: اگر تولید بذر هیبرید کلزا در کشور نداشته باشیم دچار بحران مضاعف در این زمینه خواهیم شد آن وقت زمینه واردات افزایش خواهد یافت.

مهاجر بیان کرد: استان گلستان به دلیل شرایط خوبی که برای کشت کلزا دارد باید مقدار بیشتری در این زمینه وقت گذاشته شود میزان امکانات و تعداد محققان باید افزایش پیدا کند تا شرایط برای تداوم حیات دانه‌های روغنی استمرار یابد.

وی با بیان اینکه بیشترین کشت سویا در استان گلستان انجام می‌شود، گفت: به دلیل بالا بودن قیمت برنج اکثر مزارع به کشت این محصول رفته است.

مجری طرح دانه‌های روغنی کشور با اشاره به اینکه سالانه 3.5 میلیون تن سویا به صورت سالانه از برزیل و آرژانتین به کشور واردات می‌شود، ابراز کرد: همچنین 3 میلیون تن کنجاله تراریخته وارد کشور می‌شود این در حالی است که ما اجازه نداریم یک کیلو تراریخته در کشور تولید کنیم این مسئله نشان می‌دهد پشت پرده قضیه واردکننده وجود دارد.

مهاجر از واردات 10 رقم کلزای op به کشور خبر داد و گفت: باید ژرم پلاسم بیشتری را وارد کنیم تا قسمتی از مشکلات کشور حل شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس گلستان، تاریخ انتشار7 شهریور 97، کدمطلب: 13970607000964،www.golestan.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
0
0
کار خوب و قابل تقدیری است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
براورده شدن مطالبات اتفاق خوبیه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین