پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۵
رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال کشور گفت: 100 درصد بذور محصولات استراتژیک بخش کشاورزی شامل گندم، جو، حبوبات و ذرات علوفه ای در داخل کشور تولید و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

شعارسال: «گودرز نجفیان »روز شنبه در آیین روز مزرعه لوبیا در پردیس آموزش و تحقیقات لوبیای خمین افزود: 70 درصد از بذر دانه روغنی کلزا نیز در داخل کشور تهیه و عرضه می شود.
وی اظهارکرد: مبحث تولید بذر محصولات کشاورزی در داخل کشور بسیار مهم است چرا که با تولید بذر اصلاح شده امکان تولید انبوه محصول فراهم می شود.
رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال کشور بیان کرد: تولید و معرفی ارقام اصلاح ‌شده علاوه بر افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات، منجر به افزایش امنیت غذایی در کشور می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اکنون 800 میلیون نفر از مردم دنیا گرسنه هستند و با زوال منابع تولید آب و خاک عرضه محصولات کاهش می یابد، ادامه داد: امسال 2 میلیون و چهار دهم هکتار از زمین های کشاورزی ازبین رفته و یک میلیون و هشت دهم هکتار جنگل تخریب شده است.
رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال گفت: پیشرفت‌های شگرف دانش ژنتیک و اصلاح نباتات و استفاده از تکنولوژی‌های نوین در این عرصه، باعث شده تا برنامه‌های بهبود ‌نژادی طراحی و اجر شود.
نجفیان افزود: وظیفه اصلی موسسه تحقیقات اصلاح و نهال، معرفی ارقام جدید در 35 محصول زراعی است.
مدیرکل دفتر امور غلات وزارت جهاد کشاورزی نیز در این آیین گفت: در سال های گذشته کشور در زمینه تولید حبوبات خود کفا بود و حتی جز صادرکنندگان حبوبات نیز محسوب می شد.
«
عزیز کریمی » افزود: اکنون 250 هزار تن نیاز نخود کشور و 240 تن لوبیا در داخل تولید و تامین می شود.
وی ادامه داد: امکان تولید حبوبات مصرفی در داخل کشور وجود دارد و تغییر زمان کشت حبوبات از بهار به پاییز و افزایش کاشت حبوبات دیمی در برنامه است.
کریمی افزود: نیاز آبیاری برخی محصولات همچون لوبیا و برنج بسیار است و از مصرف هر متر مکعب آب، 160 دانه لوبیا و 400 گرم برنج برداشت می شود.
مدیرکل دفتر امور غلات وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: باید از دانش، فناوری و یافته های تحقیقاتی استفاده شود تا بهره وری افزایش یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی جزو هفت استان برتر کشور در تولید محصولات زراعی است و رتبه دوم تولید حبوبات کشور را دارد.
مجید آنجفی افزود: وجود پژوهشکده های انار، لوبیا، گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی و تجاری سازی یافته های تحقیقاتی عامل توسعه کشاورزی استان شده است.
وی ادامه داد: اکنون تولید گندم در استان از مرز 250 هزار تن گذشته در حالی که تعهد این استان تولید 190 هزار تن گندم بوده است.
آنجفی ادامه داد: تولید گندم امسال با وجود مشکلات، چالش های خشکسالی، پراکنش نامناسب و کاهش بارش به میزان 30 درصد افزایش یافته است.
رئیس پردیس تحقیقات و آموزش لوبیا خمین گفت: جشنواره ملی روز مزرعه لوبیا با شعار افزایش بهره وری آب در لوبیا، تولید پایدار و حفظ سطح تولید لوبیا برگزار می شود.
«
عادل غدیری» افزود: آیین ملی روز مزرعه لوبیا، با حضور 150 نفر از محققان حوزه کشاورزی و کشاورزان استان های همدان، لرستان، اصفهان، تهران، چهار محال و بختیاری و مرکزی به مدت سه روز برگزار می شود.
خمین خاستگاه تولید لوبیای کشور محسوب می شود و چهار هزار و 445 نفر بهره بردار در این شهرستان به تولید محصول لوبیا مشغول هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1397 ، کد خبر: 82998055 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
اصلاح ژنتیکی بذرها باعث میشه محصولات بهتر باکیفیت تری تولید بشه م.ق۷۱
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین