پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۳۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با وجود کاهش ۲۶ درصدی بارندگی ها در کشور یک میلیون تن به میزان تولید اضافه شده است.پیش بینی ما این است که با توجه به رشد تولید به ویژه در مناطق سردسیر که تا اواسط مهرماه ادامه دارد، به ۹.۷ میلیون تن خرید براورد می شود، البته بخشی از گندم تولیدی برای خود مصرفی کشاورزان و تولید بذرگواهی شده استفاده می‌شود که در مجموع می‌توان گفت، امسال ۱۱ میلیون تن گندم در کشور تولید شده است.

شعار سال: یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران صبح امروز در نشست خبری در محل این شرکت به وضعیت خرید گندم اشاره کرد و گفت: با وجود کاهش ۲۶ درصدی بارندگی‌ها در سال جاری زراعی در کشور، یک میلیون تن به میزان تولید اضافه شده است.

سیف گفت: با وجود کاهش ۲۶ درصدی بارندگی ها نزدبک به یک میلیون تن افزایش خرید تضمینی گندم داشته‌ایم و تا به امروز ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده که در مقایسه با سال گذشته ۹۰۰ هزار تن بیشتر است.

وی افزود: پیش بینی ما این است که با توجه به رشد تولید به ویژه در مناطق سردسیر که تا اواسط مهرماه ادامه دارد، به ۹.۷ میلیون تن خرید براورد می شود، البته بخشی از گندم تولیدی برای خود مصرفی کشاورزان و تولید بذرگواهی شده استفاده می‌شود که در مجموع می‌توان گفت، امسال ۱۱ میلیون تن گندم در کشور تولید شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی امسال ۱.۵ درصد افرایش داشت، خاطرنشان کرد: کشاورزانی که تا ۲۳ شهریور گندم به ما تحویل داده اند ۵۰ درصد بهای گندم را دریافت کرده‌اند و آنهایی که تا اول تیرماه گندم تحویل داده اند، صد درصد پول گندم را گرفته اند و تا به امروز نزدیک به ۸۳ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال از مجموع ۱۲۴ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال منابع تامین و به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی افزود: اکنون در حال انتشاور اوراق بهادار هستیم که تا پایان هفته ۱۵ هزار میلیارد ریال از طریق انتشار اوراق برای بهای گندم تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی همچنین به افزایش کیفیت گندم هم اشاره کرد و افزود: میزان آفت سن زدگی ۱.۳ درصد بهبود یافته و حتی در برخی استانها به صفر رسیده است.

به گفته وی، همچنین متوسط میزان پروتئین گندم با توجه به نمونه‌هایی که از سراسر کشور گرفته و آزمایش شده به ۱۲ رسیده است و متوسط وزن هکتولیتر(وزن هزار دانه، معیاری برای کیفیت) گندم از ۷۵ به ۷۷ رسیده است.

وی همچنین گفت که تا این لحظه ۷۷ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده که تا پایان هفته به ۷۵ درصد می‌رسد.

سیف همچنین در مورد توزیع کالاهای اساسی برای هیات‌های مذهبی در ماه محرم گفت: امسال تامین برنج ، روغن و شکر را به دو گونه برای هیات های مذهبی تامین می‌کنیم، یکی اینکه واردکنندگانی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا آورده‌اند، مشمول توزیع در شبکه می‌شوند و همین امروز فروشگاه اتکا در بوستان ولایت غرفه‌ای دایر کرده تا به صورت عمده و انبوه در اختیار هیات‌های مذهبی قرار دهند.

وی افزود: همچنین ۱۰ هزار تن روغن به نرخ درج شده روی محصول، ۱۰ هزار تن شکر کیلویی ۳ هزار تومان و ۱۰ هزار تن برنج از نوع هندی ۱۱۲۱ هندی هر کیلو ۷ هزار تومان و برنج تایلندی هرکیلو ۵۲۰۰ تومان در اختیار هیات‌های مذهبی قرار می‌دهند که به همین میزان از طریق واردکنندگانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند، توزیع می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس تاریخ انتشار 24 شهریور 97، کدمطلب: 13970624000154، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
حیف که به بخض کشاورزی اهمیت نمیدین خیلی از کشاورزان هنوز بابت فروش گندم به دولت طلب دارن ومطالباتشون انجام نشد م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
باید مناطقی که در معرض خشکسالیند شناسایی و کشت در اون مناطق کم بشه. هرچند خیلی به ضرر کشاورزهاست ولی باید از الان به فکر برنامه ریزی برای مدیریت شرایط باشن.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
چه فایده وقتی هنوز کشاورز ها حق و حقوقشون رو کامل دریافت نکردن و اینکه با توجه به کمبود بارندگی باید کنترل شده برای کشت اقدام کنن
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین