پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۳۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اعلام کسب رتبه دوم کردستان در زمینه تولید گندم، گفت: ۱۲ درصد گندم تولیدی کشور در این استان برداشت می‌شود.

شعار سال: خالد جعفری ظهر امروز در پنجمین جشنواره انگور که در سالن شهید فهمیده شهر یاسوکند برگزار شد، عنوان کرد: در حال حاضر 12 درصد گندم کشور در استان کردستان تولید می‌شود و کردستان در این زمینه رتبه دوم را داراست.

وی افزود: شهرستان بیجار با برداشت 240 هزار تن گندم رتبه اول استان کردستان را کسب کرده است.

جعفری ادامه داد: در بحث خرید گندم به نسبت سال‌های قبل شرایط بهتری بود و در پرداخت پول به کشاورزان تا این مقطع از شرایط مطلوبی برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه ما در جهاد کشاورزی قدردان تولیدکنندگان هستیم عنوان کرد: تولیدکنندگان استان کردستان در بخش کشاورزی بسیار منطقی و کم‌توقع و فهیم هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: کردستان 4 هزار و 900 هکتار باغ انگور آبی دارد که حدود یک هزار و 300 هکتار معادل ۲۸ درصد آن مربوط به شهرستان بیجار است.

وی با بیان اینکه اگرچه باغات انگور دیم در این شهرستان کم است اما امیدواریم بتوانیم سطح انگور دیم را در این شهرستان افزایش دهیم گفت: در حال حاضر از نظر انگور زیر کشت دیم شهرستان بیجار رتبه نهم استان را دارد.

این مسوول ادامه داد: بیجار از حدود 330 هزار هکتار اراضی زیرکشت گندم، نزدیک به 6 هزار هکتار آن اراضی آبی است که 2 و نیم درصد اراضی کشاورزی شهرستان را شامل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: اکنون با توجه به اینکه بیشترین تولید گندم به صورت دیم است اما بیش از 98 درصد مراحل داشت و برداشت محصول به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد و از ماشین‌آلات پیشرفته و بذور اطلاح شده در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

جعفری ادامه داد: جشنواره انگور شهرستان بیجار فرصتی برای معرفی این محصول ارزشی در راستای صادرات داخلی و خارجی و تبدیل این محصول به یک برند و تقویت نیروی انسانی و جلوگیری از مهاجرت است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 13 شهریور 97، کدمطلب: 13970613001186، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
ا.ف75
واقعا باید قدر استان هایی رو دونست که در زمینه کشاورزی تو این روزهای ممکلت هوای ملت رو دارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
با توجه به این درصد اگه برنامه ریزی بشه ومشکلات کشاورزان حل بشه افزایش تولید در پی خواهد داشت م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین