پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: محصولات کشاورزی این استان به نام سایر استانها صادر می‌شود.برخی از محصولات کشاورزی از جمله قلمه گل، محصولات جالیزی، دام زنده و عسل این استان به نام سایر استانها صادر می شود.

شعار سال: الیاس تاج الدینی در نشست خبری افزود: تاکنون ۳۳هزار هکتار به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است و برنامه داریم که سالانه ۳هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مجهز شوند.

وی اظهارکرد: ۱۱هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان به آبی تبدیل شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۸۸ هکتار کشت گیاهان دارویی در سطح استان داریم که برنامه داریم این میزان را به ۳۰۰هکتار افزایش دهیم.

تاج الدینی با اشاره به توسعه باغات در اراضی شیب دار تصریح کرد: تا پایان امسال ۱۵۰۰ هکتار باغ در اراضی شیب دار استان اجرا می شود.

وی ادامه داد: در سطح استان ۴۴ هکتار کشت گلخانه ای داریم که ۱۷ هکتار از این میزان گل است بطوریکه سالانه ۲۰ میلیون گل شاخه بریده تولید می شود. سالانه سه هکتار بر این میزان افزوده می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۲۳۵ مزرعه پرورش ماهی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۱۹۰ واحد فعال و ۴۵ واحد به دلایل مختلف نیمه فعال هستند.

تاج الدینی بیان کرد: امسال ۴۱ طرح پرورش ماهی با ظرفیت ۱۳۳۰تن و اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. این استان در سطح کشور مقام سوم تولید شیلات کشور را دارد.

وی تاکید کرد: طی سال گذشته ۱۰ هکتار چغندر در سطح استان کشت شده است که ۸۰۰ تن چغندر برداشت کرده ایم. طی سالجاری ۶۰۰ هکتار در سطح استان کشت چغندر خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص خشکسالی و تاثیرات این پدیده بر باغات استان بیان کرد: با تانکر سیار برای جلوگیری از خشک شدن بخشی از باغات استان آبرسانی می شوند.

تاج الدینی افزود: این آبرسانی در نجات بخشی از باغات استان موثر است البته امکانات و توان ما برای آبرسانی به تمام باغات استان کافی نیست.

وی اظهار کرد: توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار از برنامه های این سازمان در جهت جلوگیری از خشک شدن و کاهش تاثیرات خشکسالی است.

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از محصولات کشاورزی از جمله قلمه گل، محصولات جالیزی، دام زنده و عسل این استان به نام سایر استانها صادر می شود.

تاج الدینی افزود: تشکیل تشکلهای صادراتی می تواند در مشخص شدن میزان محصولات کشاورزان استان موثر واقع شود.

وی ادامه داد: این استان سالانه ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز تولید دارد در حالی که ۸۵۰۰ تن نیاز و مصرف استان است با این وجود ۴۸۰۰ تن مازاد بر نیاز تولید داریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۱هزار تن گوشت مرغ در استان تولید داریم، نیاز استان ۱۷ هزار تن است که در صورت بهره برادری از یک طرح ۱۴۰ هزار قطعه ای و توسعه یک طرح از ۵۰ هزار قطعه به ۱۰۰هزار قطعه، ۳۰۴۰ تن به تولید گوشت مرغ استان اضافه می شود که کمبود و کسری گوشت مرغ رفع خواهد شد و هم اکنون یکی از عوامل بالا بودن قیمت مرغ در استان این مساله است.

تاج الدینی بیان کرد: سالانه ۸۲۰۰تن تخم مرغ نیاز استان است در حالی که ۳۷۰۰ تن تولید داریم و با کمبود ۴۵۰۰ تن تخم مرغ مواجهیم.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته ۸۹ پروژه با اعتباری بالغ ۸۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۹۶۱ نفر به بهره برداری رسیده است و هم اکنون ۶۳ طرح کشاورزی در دست اجرا داریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران تاریخ انتشار 26شهریور 97، کدمطلب: 97062612916، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
اینکار در مورد محصولات زیادی انجام میشه که اصلا درست و اخلاقی نیست و دلالها برای فروش بیشتر انجامش میدن.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین