پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۱۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش های نرمال اوایل پاییز انتظار می رود کشاورزان با تعجیل در کشت برای بهره مندی از بارش ها به استقبال این فصل بروند

شعارسال:مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش های نرمال اوایل پاییز انتظار می رود کشاورزان با تعجیل در کشت برای بهره مندی از بارش ها به استقبال این فصل بروند.

محمد صالح احمدی روز شنبه  اظهار داشت: طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی نزول باران به صورت معمول در نیمه اول مهر امسال دور از انتظار نیست و کشاورزان باید هر چه سریعتر مزارع خود را زیر کشت محصولات پاییزه از جمله گندم و جو ببرند.
وی با بیان اینکه همه ساله کشت پاییزه در این استان از اول مهر تا نیمه اول آبان انجام می شود، افزود: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 649 هزار و 400 هکتار از اراضی این استان زیر کشت محصولات گندم، جو و کلزا برود.
احمدی تاکید کرد: پیش بینی می شود گندم دیم با 582 هزار هکتار بیشترین سهم در کشت پاییزه در کردستان را به خود اختصاص دهد و پس از آن گندم آبی با 32 هزار هکتار، جوی آبی با 26 هزار هکتار، کلزا با پنج هزار هکتار و جو دیم با چهار هزار و 400 هکتار در رتبه های بعدی قرار دارند.
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی کردستان یادآور شد: رعایت آیتم های افزایش عملکرد محصول در مزارع از سوی کشاورزان هنگام کشت ضروری است که کشت به صورت مکانیزه، رعایت عمق کشت، استفاده از بذور اصلاح شده و رعایت تغذیه گیاهی از جمله این آیتم ها است.
وی اضافه کرد: به منظور حمایت از کشاورزان برای رعایت این آیتم ها، تامین 22 هزار و 500 تن بذر اصلاح شده گندم و جو و تهیه 36 هزار تن انواع کود شیمیایی از جمله برنامه های انجام شده از سوی این سازمان است.
احمدی گفت: بذرهای تامین شده گندم شامل ارقام اصلاح شده ای مانند سرداری، آذر2، هما، باران، اوحدی و هشترود برای گند دیم و بذور حیدری، پیشگام و میهن برای گندم آبی، بذور آبیدر، سهند و انصار برای جوی دیم و بهمن برای جوی آبی است.
وی اظهار داشت: همچنین در این راستا 30 هزار تن از 36 هزار تن کود شیمیایی تامین شده در شهرستان های استان توزیع شده است.
امسال استان کردستان با بیش از یک میلیون و 100 هزار تن تولید گندم حدود 12 درصد گندم کشور را تولید کرده و با بیش از یک میلیون و 50 هزار تن خرید تضمینی در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است..
کردستان دارای یک میلیون و 220 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 896 هزار و 235 هکتار اراضی دیم حدود 88 درصد و 121 هزار اراضی آبی حدود 12 درصد است.
جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان دارای 115 هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود 2 میلیون و 400 هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که 320 هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.
عمده محصول زراعی این استان مربوط به گندم با حدود 800 هزار تُن در سال است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود 48 هزار تُن است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا تاریخ انتشار 31 شهریور 97، کدخبر: 83039912، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین