پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان بر لزوم اهمیت سلامت مواد غذایی تاکید کرد وگفت:کشاورزان مهاجر سلامت مردم را به خطر انداخته اند.

شعارسال: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان بر لزوم اهمیت سلامت مواد غذایی تاکید کرد وگفت:کشاورزان مهاجر سلامت مردم را به خطر انداخته اند.

 حبیب الله خجسته پور روز چهارشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: با توجه به اینکه در فرهنگ مردم استان استفاده از ذغال چوب برای تهیه کباب معمول است باید به سمت راههای جایگزی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: کاهش تولید زغال از طریق مبارزه با عرضه و تقاضا است و در این راستا باید فرهنگ استفاده از زغال برای کباب با توصیه های علمی نهادینه شود.

خجسته پور اظهار داشت: در این راستا باید کار پژوهشی تا جلسه بعدی کارگروه به صورت کتابخانه ای و زودبازده در خصوص مضرات احتمالی زغال چوب برای پخت کباب انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت:در زمینه سلامت و امنیت غذایی برنامه مشترکی با محوریت سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و میزان سموم در محصولات کشاورزی اندازه گیری شده و راه های جایگزین کم خطر کردن سلامت محصولات کشاورزی انجام می شود.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی باید نظارت دقیق تری انجام دهد به ویژه در خصوص کشاورزان مهاجری که متاسفانه چند سالی است به عنوان آفتی در لرستان برای افزایش کمیت محصولات غذایی سلامت امنیت غذایی مردم استان را به خطر می اندازند.

وی اظهار داشت: تمام کشاورزان استان بیش از کمیت محصولات غذایی به فکر سلامت مواد غذایی باشند.

خجسته پور ادامه داد:به منظور ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی در لرستان دغدغه جدی وجود دارد و مسئله اشتغال کشاورزان و سلامت و امنیت مواد غذایی دارای اهمیت است.

وی افزود: در راستای آلودگی هوا و گرد و غبار از مجموع 26 دستگاه فقط هفت دستگاه استان گزارش کار ارائه کرده است که سایر دستگاه های اجرایی موظف به ارائه عملکرد با توجه به سند جامع ریزگردها در این راستا هستند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 12دی 97، کدخبر:83156612 ،www.irna.ir/lorestan

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین