پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
اتحادیه اروپا در راستای حمایت از کشاورزان و ترویج تغذیه سالم طرحی را تنظیم کرده است که به‌موجب آن میوه، سبزیجات و شیر بین دانش‌آموزان مدارس اتحادیه اروپا توزیع می‌شود. همچنین آموزش‌هایی درباره فرآیند تولید محصولات کشاورزی به دانش‌آموزان داده می‌شود تا نسل آینده با فرآیند سخت تولید محصولات غذایی آشنا شوند.

شعارسال: «طرح مدرسه» اتحادیه اروپا شامل ترویج عادات غذایی سالم برای کودکان با توزیع میوه، سبزیجات و محصولات لبنی در مدارس و همچنین برنامه‌های آموزشی برای آموزش اهمیت تغذیه مناسب و فرایند تولید محصولات غذایی به دانش‌آموزان است. با افزایش شمار مدارس شرکت‌کننده در این طرح، برنامه تغذیه سالم برای بیش از ۳۰ میلیون کودک دانش‌آموز در اتحادیه اروپا در سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ اجرایی خواهد شد. فیلیپ هوگان، کمیسیونر اروپا در بخش کشاورزی و توسعه روستایی دراین‌باره اظهار داشت: « این مهم است که بدانید غذای ما در کجا تولید می‌شود و چه فرایند سختی طی می‌شود تا به دست ما برسد. در طرح مدرسه اتحادیه اروپا (EU school schemes)، کودکان نه‌تنها در مورد کشاورزی و تولید مواد غذایی یاد می‌گیرند بلکه آن‌ها از ارزش غذایی و کیفیت محصولات غذایی ما نیز بهره‌مند می­شوند».

بر اساس این طرح، ۱۵۰ میلیون یورو در هرسال تحصیلی برای میوه و سبزیجات و ۱۰۰ میلیون یورو برای شیر و سایر محصولات لبنی تخصیص داده شده است. اگرچه مشارکت کشورهای عضو اتحادیه در این طرح داوطلبانه است اما تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم به مشارکت در همه یا بخشی از این طرح گرفته‌اند. بودجه تخصیصی کشورها توسط کمیسیون اروپا برای همه ۲۸ کشور عضو در ماه مارس ۲۰۱۸ تصویب شد.

انتخاب محصولات توزیع شده بر اساس ملاحظات بهداشتی و زیست‌محیطی، فصلی بودن، تنوع و در دسترس بودن خواهد بود. کشورهای عضو ممکن است خرید محلی و منطقه‌ای را ترجیح دهند یا بخواهند محصولات ارگانیک مصرف کنند و یا محصولاتی با زنجیره تأمین کوتاه و دارای مزایای زیست‌محیطی خاص را ترجیح دهند که در هر مورد تصمیم‌گیری با آن‌ها است.

توزیع میوه، سبزیجات و شیر آغاز شده است و هم‌زمان فعالیت‌های مختلف آموزشی برای کودکان مدرسه در حال اجرا است. تقریباً همه کشورهای اتحادیه اروپا، کمیته‌ای را با اختیارات کافی شامل مقامات و ذینفعان در بخش کشاورزی، بهداشت و آموزش‌وپرورش تشکیل داده‌اند که بر حسن انجام فعالیت‌ها در سال تحصیلی جاری نظارت کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عیارآنلاین، تاریخ انتشار: 28مهر1397 ، کدخبر: 285405: www.ayaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین