پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با تولید چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از قطب‌های مهم تولیدی کشور به حساب آمده و در 12 محصول مهم و استراتژیک کشاورزی نیز رتبه اول تا هفتم کشوری را دارا است.

شعار سال: خلیل نیکشاد ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای افزایش میزان تولیدات محصولات کشاورزی در سال زراعی اظهار کرد: استان اردبیل با تولید چهار و نیم میلیون تن انو اع محصولات کشاورزی از قطب‌های مهم تولیدی کشور به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه اردبیل در حداقل 12 محصول مهم و استراتژیک رتبه اول تا هفتم کشوری را داراست، افزود: محصول گندم به عنوان محصول استراتژیک و مهم از لحاظ رسیدن به پایداری تولید جزء اهداف اساسی در تولید محصولات زراعی استان محسوب می‌شود که در تناوب قرار دادن این محصول با دانه روغنی کلزا باعث شده است تا بیماری پاخوره گندم از بین برود و با حفظ حاصلخیزی خاک و افزایش بهره‌وری کشاورزان با میل و رغبت بیشتری در تولید گندم قدم بردارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در سال زراعی گذشته 70 هزار و 895 هکتار به زیر کشت گندم آبی و234 هزار هکتار و 991 هکتار آن به زیر کشت گندم دیم رفته است.

نیکشاد ادامه داد: با توجه به اینکه خرید گندم در مراکز خرید همچنان ادامه دارد پیش بینی می‌شود امسال 430 هزار تن خرید تضمینی از گندمکاران استان صورت بگیرد و با توجه به اجرای سیاست اصلاح الگوی کشت و در تناوب قرار دان این محصول با دانه روغنی کلزا برنامه‌ریزی شده است تا سطح زیر کشت و تولید این محصول استراتژیک در سال زراعی آتی نیز افزایش یافته و در طی سال‌های متمادی به پایداری تولید در محصول دست یابیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 23 مرداد 97، کد مطلب: 13970523000803:www.ardabil.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین