پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه از چهار میلیون بهره‌بردار بخش کشاورزی کمتر از یک درصد تحصیلکردگان مرتبط به این بخش هستند، گفت: چهار و نیم درصد نیز تحصیلات غیرمرتبط با کشاورزی دارند.

شعار سال: احمد کبیری در شورای نظام مهندسی و کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: امیدوایم در آینده بیشتر از اختیارات و توانمندی‌هایی که استانداری‌ها دارند، بهره‌ بگیریم و سازمان نظام مهندسی کشاورزی نیز به عنوان یک مجموعه در خدمت سیاست‌های دولت باشد.

وی تصریح کرد: اولویت ما به عنوان کسانی که در بخش کشاورزی کار می‌کنیم، توسعه هرچه بیشتر حوزه کشاورزی است.

انتقال دانش‌های علمی در حوزه کشاورزی از مهم‌ترین اهداف سازمان نظام کشاورزی است

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه انتقال دانش‌های علمی و تکنولوژی‌های روز در حوزه کشاورزی از مهم‌ترین اهداف سازمان برای توسعه کشاورزی است، افزود: حدود 11 درصد از تولید ارزش ناخالص کشور مربوط به بخش کشاورزی است.

کبیری اضافه کرد: سهم حوزه کشاورزی در بخش اشتغال 18 درصد است اگر این دو عدد به ما این پیام را دارد که ما باید از اشتغال کم کنیم تا درآمد سرانه این بخش افزایش پیدا کند یا باید سهم را در تولید ناخالص بالا ببریم تا سهم فعالین کشاورزی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در مورد کاهش سهم اشتغال در بخش کشاورزی به عقیده من روزی اتفاق خواهد افتاد،چراکه مسیر تحولات فعلی و آتی این را به ما دیکته می‌کند که باید به سمت کشاورزی دانش‌ پایه برویم و هرچه بتوانیم نفوذ دانش را در کشاورزی افزایش بدهیم در حقیقت نیروی انسانی کمتر نیاز داریم.

سرریز جمعیت بیکار سایر بخش‌ها به بخش کشاورزی فشار می‌آورد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اذعان کرد: الان سرریز جمعیت بیکار سایر بخش‌ها به بخش کشاورزی فشار می‌آرود که کاهش این میزان کمی آرمانگرایانه است.

کبیری با تاکید براینکه آمار جویای کار در سطح ملی نزدیک به 70 درصد است، خاطرنشان کرد: برخی آمار غیررسمی می‌گوید خط فقر در کشور به حدود دو میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

وی اذعان داشت: چون نمی‌شود اشتغال را کم کنیم، باید سهم بخش را در تولید ناخالص بالا ببریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه از چهار میلیون بهره‌بردار بخش کشاورزی کمتر از یک درصد تحصیلکردگان مرتبط به این بخش هستند، گفت: چهار و نیم درصد نیز تحصیلات غیرمرتبط با کشاورزی دارند.

وی با تاکید براینکه جمع زیادی از تولیدکنندگان تحصیلات در حد بسیار پایین هستند، گفت: باید با آموزش فعالین این عرصه را برای ورود به بازار کسب و کار تشویق و آماده کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: قطعا برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی برای تک‌تک چهار میلیون و 500 هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی امکان ندارد ولی این ظرفیت را در سازمان نظام مهندسی داریم که به بهره‌بردار آموزش بدهیم.

12 هزار کارشناس در رشته‌های مختلف کشاورزی عضو سازمان نظام کشاورزی هستند

وی با بیان اینکه 12 هزار نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی کارشناسان توانمند در حوزه‌های مختلف کشاورزی هستند، افزود: دولت نهاده‌ای که در تامین آن به کشاورز کمک می‌کند فقط در حوزه سخت‌افزاری نبیند و از این محل یک درصد را کم و به سازمانی که در بحث آموزش و مهارت‌آموزی فعالیت می‌کند اختصاص دهد.

کشاورزی در ایران معیشتی است

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اذعان داشت: کشاورزی ما در کشور خرد و معیشتی است و استخدام کارشناس برای فعال کشاورزی که چند هکتار زمین دارد عملا به صرفه نیست ولی نباید از وجود و ظرفیت کارشناس که می‌تواند در بهره‌وری نقش بسزایی داشت محروم بماند.

کبیری با تاکید براینکه دولت دانش را در بخش کشاورزی به عنوان یک نهاده به رسمیت بشناسد، خاطرنشان کرد: دولت خودش را مکلف نداند که همه نیازهای فنی بهره‌بردار به دریافت خدمات کارشناسی و جدید را از طریق کارشناسان دولتی به بهره‌بردار بدهد.

وی تصریح کرد: همین الان نزدیک به ناظر را قانون به دولت مکلف کرده که استخدام کند اگر قرار باشد دائم برای اینکه با کشاورز در تعامل داشته باشیم هر سال باید این تعداد ناظر را استخدام کند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی در این راستا استفاده شود، گفت:‌ نباید به فارغ‌التحصیلان این حوزه به چشم یک تهدید نگاه شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تصریح کرد: میانگین سرانه استان 1.2 کشور است این آمار واقعا نگران کننده است باید بنا را بر افزایش بهره‌وری قرار دهیم تا شکافی که در این حوزه وجود دارد پر شود.

پایین بودن سهم اشتغال در بخش کشاورزی از شاخص‌های توسعه یافتگی است

کبیری اضافه کرد: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها پایین بودن سهم شاغلین بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی افزود: توجه باید روی تولید سالم باشد و آلودگی در تولید محصولات کشاورزی به حداقل ممکن برسد.

وی با بیان اینکه در حوزه ارتباط با وزارت جهاد کشاورزی ارتباطات خوبی داریم، گفت: با وجود این انتظار داریم این تعامل در استان‌ها رشد بیشتری پیدا کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ 22 مرداد 97، کد مطلب: 13970522000256:www.kordestan.farsnews..com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
ا.ف75
کلا کجای کشور زمینه های مرتبط با تحصیل دارن مدیریت و فعالیت انجام میدن که اینجا بخواد بشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین