پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۸۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزان استان در امر یکپارچه سازی اراضی کشاورزی مشارکت بیشتری داشته باشند.

شعارسال: فاطمه خمسه روز دوشنبه در اولین جلسه کارگروه یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی که با حضور توکلی مدیر کل یکپارچه سازی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور، مدیرکل ثبت استاد و املاک، مدیر عامل آب منطقه ای استان و مدیر کل دفتر فنی استانداری برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه طی چند سال گذشته شاهد خرد شدن بحشی از اراضی کشاورزی استان بوده ایم.

وی افزود: خرد شدن اراضی کشاورزی باعث می شود تولید محصولات کشاورزی توجیه اقتصادی نداشته باشید که اگر اراضی کشاورزی توجیه اقتصادی نداشته باشد با رها شدن و یا اجرا دادن به افراد غیر متخصص با هدف سود بیشتر سپرده می شود.

خمسه بر لزوم اهمیت تشویق و ترغیب کشاورزان به یکپارچه سازی اراضی کشاورزی تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد : از کلیه ظرفیت های ترویجی، حوزه نمایندگی ولی فقیه، ائمه جمعه و جماعات و افراد با نفوذ در روستاها و مناطق کشاورزی برای اجرای این طرح بهره جست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : یکی از عوامل خرد شدن اراضی کشاورزی، صدور مجوز ساخت اطاقک برای اراضی کوچک است.

خمسه خاطر نشان کرد : جهاد کشاورزی برای صیانت از اراضی کشاورزی با هر گونه تغییر کاربری مخالفت می کند و با تغییر کاربری غیر مجاز برخورد قانونی خواهد کرد.

وی تاکید کرد : کشاورزان در امر یکپارچه سازی اراضی کشاورزی مشارکت کنند و در دریافت یارانه تسهیلات آبیاری نوین، مکانیزاسیون و سایر موارد را در اولویت قرار دهند.

این مقام مسئول اظهار داشت : روستاهایی که شرایط و آمادگی لازم برای اجرای این طرح را دارند با زمینه سنجی و شناسایی شوند تا بتوان بخوبی اجرای این طرح را در آن روستا پیش برد.

خمسه یاد آور شد : باید کشاورزی را از معیشتی به اقتصادی پیش برد و این امر در اراضی کمتر از یک هکتار امکانپذیر نخواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 22 مرداد 1397 ، کد خبر: 4373342 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
ا.ف75
همیشه این کشاورزان هستن که باید با این مسئولین کنار بیان! وگرنه اینا هیچ وقت روز خوش رو نمی بینن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین