پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از ارائه پیشنهادحدف ارز مبادله ای واردات کنجاله سویا خبر داد و گفت: پیشنهاد شده واردات دانه سویا برای کارخانجات روغن کشی همچنان با ارز مبادله ای انجام شود.

شعارسال: محمد یوسفی اظهارداشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیشنهاد داده که کنجاله سویا که تاکنون با ارز مبادله ای وارد می شود با ارز آزاد وارد شود و تعرفه آن از ۷ به ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد شده واردات دانه سویا برای کارخانجات روغن کشی همچنان با ارز مبادله ای انجام شود.

یوسفی ادامه داد: محمدرضا نعمت زاده، وزیر سابق صنعت و معدن در تاریخ ۲۸ مرداد ماه طی نامه ای درخواست کرده ارز مبادله ای ۲۵۵ قلم کالا حذف شود که ۱۵ مورد آنها شامل کنجاله های آفتابگردان، کلزا، سویا، پنبه و غیره بوده است.

به گفته وی برای حذف ارز مبادله ای این ۱۵ کنجاله علاوه بر امضای وزیر صنعت، امضای وزیر جهاد کشاورزی نیز لازم است که به دلیل عدم امضای وزیر جهاد تاکنون این امر اجرایی نشده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه ما به شدت به این پیشنهاد دولت اعتراض داریم، تصریح کرد: نتیجه این اقدام دولت گرانی مرغ و تخم مرغ و ایجاد رانت برای کارخانجات روغن کشی می شود.

وی ادامه داد: با این شرایط کسی جرات نمی کند کنجاله سویا وارد کند فقط در انحصار کارخانجات روغن کشی قرار می گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16شهریور1396، کدخبر: 4081087 : www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین