پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
پس از برگزاری مناقصه خرید 200 هزار تن کنجاله صرفا وارداتی توسط شرکت پشتیبانی امور دام و در سال اقتصاد مقاومتی تولید - اشتغال، این بار شرکت بازرگانی دولتی ایران در اقدامی تامل برانگیر آگهی مناقصه بین المللی خرید 30 هزار تن روغن خام سویا را منتشر کرده است.

شعارسال: رفتارهای عجیب شرکتهای تحت مدیریت وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تمایل به واردات یا خرید محصولات مشابه داخلی از خارج از کشور آن هم در سال اقتصاد مقاومتی که تقریبا تمامی مسوولان بر حمایت از تولید و اشتغال ایرانی تاکید دارند محل ابهام و چالشی جدی شده است.

در همین راستا شرکت بازرگانی دولتی ایران با انتشار آگهی مناقصه ای به صورت بین المللی خرید 30 هزار تن روغن خام سویا را برنامه ریزی کرده است. این آگهی مناقصه به صورت بین المللی در حالی منتشر می شود که کارخانجات روغن کشی کشور قادر به تامین این نیازهستند. حال سوال اینجاست که چرا وقتی توان تولید داخل وجود دارد باید پای شرکتهای خارجی و واردکنندگان به خریدهای دولتی باز شود؟ آیا رفتارهایی از این دست مغایر با روح و اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست؟

آیا می توان به تغییر نگرش و رفتار مدیران این دست از شرکتها در توجه به تولید داخل و حمایت از تولید ملی امیدوار بود؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فودپرس، تاریخ انتشار: 10مهر1396، کدخبر: -: www.foodpress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین