پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۹۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: با توجه به پیگیری‌ وزیر جهاد کشاورزی اختصاص ارز یارانه‌ای به ذرت، کنجاله سویا و گوشت گوسفندی از هفته گذشته به مرحله اجرا درآمده و بانک‌های عامل ارز مورد نیاز را تخصیص می‌دهند.

شعارسال: حمید ورناصری در پاسخ به این سؤال که ظاهراً ارز یارانه‌ای به واردکنندگان کنجاله سویا و ذرت و نهاده‌های کشاورزی آن طور که باید و شاید، اختصاص نمی‌یابد، با رد این موضوع گفت: ارز یارانه‌ای صرفاً به کالاهای اساسی تعلق می‌گیرد که ذرت، کنجاله سویا و گوشت گوسفندی جزء اقلامی است که مشمول این بخشنامه می‌شود.

وی در توضیح بیشتر این موضوع اظهار داشت: با توجه به پیگیری وزیر جهاد کشاورزی،‌ هفته گذشته اختصاص ارز یارانه‌ای به مرحله اجرا درآمده و عملاً بانک‌های عامل، ثبت سفارش واردات کالاهای اساسی که مشمول این بخشنامه می‌شوند، را ابلاغ کرده و تخصیص ارز داده‌اند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام به این نکته اشاره کرد که اکنون مشکلی برای ثبت سفارش با ارز یارانه‌ای برای شرکت‌های خصوصی که کنجاله سویا، دانه سویا و ذرت وارد می‌کنند، وجود ندارد و همه شرکت‌ها مکلف‌اند، نرخ محاسبه محصولات وارداتی خود در این حوزه را بر مبنای ارز 3800 تومان استخراج کنند.

خبرنگار پرسید، اما پیش‌تر نیز چنین تجربه‌ای بوده که وارد کنندگان ارز مبادله‌ای گرفتند، اما محصول خود را بر اساس نرخ آزاد محاسبه و روانه بازار کردند که ورناصری در پاسخ به این موضوع گفت: نهادهای نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت با توجه به آگاهی که از قیمت تمام‌شده این محصولات دارند و همچنین در نظر گرفتن قیمت جهانی و تخصیص ارز باید نظارت‌های خود را تشدید کنند که اجحافی به تولیدکنندگان محصولات دام و طیور که از کنجاله سویا و ذرت استفاده می‌کنند، نشود.

وی با تأیید این موضوع که برخی افراد در فاصله تغییرات نرخ ارز تغییراتی را در قیمت‌های خود دادند، تصریح کرد: این درحالی است که تمام واردکنندگان از دو ماه قبل سفارش خود را به کشور مبدأ می‌دهند و در نتیجه قیمت‌ تمام‌شده‌شان بر اساس دو ماه پیش است و نباید افزایش قیمتی اعمال کنند.

ورناصری همچنین گفت: ظرف دو ماه گذشته شرکت پشتیبانی امور دام خریدهای مستقیم بسیار خوبی را از شرکت‌های بین‌المللی در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از نوسانات زیاد قیمت انجام داده است و این بدان معنا نیست که می‌خواهیم با بخش خصوصی رقابت کنیم.

قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا 1950 و ذرت 1000 تومان

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام همچنین در مورد آخرین وضعیت قیمت کنجاله سویا و دانه ذرت هم گفت: طبق ابلاغیه‌ای که از هفته گذشته داشته‌ای، قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا 1950 تومان اعلام شده و در کنار آن تا پایان همین هفته محموله جدیدی وارد کشور می‌شود و همه تولیدکنندگان می‌توانند نیاز خود را از ادارات کل پشتیبانی امور دام تأمین کنند.

وی اضافه کرد: در مورد ذرت هم یک مقطعی قیمت هر کیلوگرم آن به 1250 تومان رسید که اکنون قیمت هر کیلوگرم ذرت اوکراین یک هزار تومان و ذرت برزیل 1040 تومان رسیده است که تولیدکنندگان می‌توانند نیاز خود را از این طریق تأمین کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18اردیبهشت1397 ، کدخبر: 13970218000346: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
امیدوارم دولت در مورد قوت غالب مردم مثل لبنیات و نان هم تمهیداتی برای ارزان تر کردنشان در نظر بگیره
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین