پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه ۹۰ درصد روغن مصرفی کشور از خارج تأمین می‌شود گفت:‌ در حال حاضر تنها ۱۰ درصد روغن مصرفی مورد نیاز در داخل کشورمان تولید می‌شود.

شعار سال: منوچهر جمالی در گفت‌وگوییاظهار داشت: در حال حاضر تنها حدود ۱۰ درصد از روغن مصرفی کشور با بهره‌گیری از فرآیند کشت انواع دانه‌های روغنی در داخل تولید شده و ۹۰ درصد آن اجباراً از سایر کشورهای دیگر وارد می‌شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس اجرای طرح ملی خودکفایی تولید روغن در کشور را برنامه‌‌ بسیار مؤثری خواند و عنوان کرد: نتایج برآوردها از مصرف حدود ۱۱ تا ۱۲ هزار تن روغن زیتون در کشور حکایت دارد که حدود هفت هزار تن آن در داخل و در مناطقی نظیر رودبار استحصال می‌شود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هر ساله زیر دو هزار تن روغن زیتون در شهرستان رودبار استحصال می‌شود تصریح کرد: با اجرای طرح ملی خودکفایی تولید روغن در کشور و با کشت انواع دانه‌های روغنی نظیر کلزا امیدواریم تولید این فرآورده در کشور افزایش یابد.

جمالی از کشت گیاه کلزا در سطح سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رودبار خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته گیاه کلزا تنها در ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی رودبار کشت شده بود که امسال در قالب اجرای طرح خودکفایی ملی میزان آن ۸ برابر افزایش پیدا کرد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تولید هزار و ۲۰ تن گیاه روغنی کلزا در شهرستان رودبار اشاره کرد و بیان کرد: طبق گزارشات اعلام شده دستگاه‌های ذی‌ربط از این مقدار کلزای برداشت شده در سطح اراضی کشاورزی شهرستان رودبار حدود ۴۵۵ تن روغن کلزا استحصال شده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس روند اجرای عملیات ساخت سد دیورش را نیز مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ این پروژه در حال حاضر حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما در تلاشیم میزان اعتبارات اجرای آن را با پیگیری‌های مستمر از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه افزایش دهیم.

جمالی از آغاز ساخت ایست بازرسی و انتقال عوارضی به منتهی‌الیه شهرستان رودبار خبر داد و اظهار داشت: استانداری گیلان، سپاه قدس، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و وزارت اطلاعات در ساماندهی ایستگاه عوارضی نقش بسیار مؤثری را بر عهده داشتند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد گیلان، تاریخ 13 بهمن 97، کد مطلب: 28627: www.rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین