پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سهم ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به استان کردستان برای کشت دانه‌های روغنی (کلزا) ۵ هزار هکتار با متوسط عملکرد دو تن در هکتار و ۱۰ هزار تن تولید است که نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

شعار سال: محمدصالح احمدی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد کشت‌های پاییزه و ستاد دانه‌های روغنی(کلزا)، ستاد تغذیه جهادکشاورزی استان کردستان که با حضور معاونین سازمان و مدیران شهرستان‌ها و بخش‌های تخصصی برگزارشد، اظهار داشت: سهم ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به استان کردستان برای کشت دانه‌های روغنی (کلزا) ۵ هزار هکتار با متوسط عملکرد دو تن در هکتار و ۱۰ هزار تن تولید است که نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم که سال گذشته دغدغه بخش کشاورزی استان بود تهیه بذر مصرفی بود که با پیگیری‌های مکرر در سال زراعی (۹۷_ ۹۶) این مهم انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از سهم ابلاغیه استان، شهرستان‌های قروه با یک هزار و ۲۰۰ هکتارو دهگلان یک هزار و ۱۰۰ هکتار بیشترین سهم ابلاغیه را دارند که در شهرستان دهگلان بیشتر از سهم ابلاغی برای یک هزار و 233هکتار مکان‌یابی شده است همچنین شهرستان‌های بانه و سروآباد با کمترین سهم هرکدام ۵۰ هکتار ابلاغ شده است.

وی از وارد شدن بذر مصرفی کلزاکاران استان در چند مرحله به استان کردستان خبر داد و افزود:علاوه بر تهیه بذر کلزا، ۳۰ دستگاه ریزکار کلزا از مجموع ۳۳ دستگاه برای استان به شهرستان‌ها اختصاص داده شد که در مقایسه با سال گذشته که ۱۳ دستگاه ریزکار کلزا به استان اختصاص داده شد شرایط خوبی ایجاد شده است.

احمدی اظهار کرد: استان کردستان به عنوان پایلوت انتقال دانش فنی توسعه کشت کلزا در کشور تعیین شدکه در این طرح با ابلاغ ۱۵۰ هکتار، ۷۵ هکتار در شهرستان دهگلان با مدیریت ۸ کشاورز و در شهرستان قروه نیز ۷۵ هکتار با مدیریت ۱۲ کشاورز اجرا شد که در روزهای آتی شاهد حضور کارشناسان خارجی نیز برای رصد این طرح در کردستان خواهیم بود.

وی یادآورشد: در راستایاجرای طرح انتقال دانش فنی توسعه کشت کلزا در استان کردستان به صورت پایلوت، شاهد عملکرد اجرای مناسب این طرح بودیم که دو تن در هکتار تعیین شده بود اما ۳ و نیم تن در هکتار عملکرد کردستان در این دو شهرستان بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان همچنین با تاکید بر اینکهموفقیت در اجرای هر طرح و برنامه درگرو آموزش‌های لازماست، گفت: ۲۲ کارگاه آموزشی برای کشاورزان، کارشناسان درشهرستان‌های استان برگزار شد.

وی تاکید کرد: در راستای رفع دغدغه کلزاکاران انجام بیمه کلزا به عنوان یک اولویت مهم مورد پیگیری سازمان جهاد کشاورزی بوده است که در شرایط بیمه سطح کاشت کلزا در مساحی مزارع با سطوح سبز، تهیه کروکی و تصاویر مزارع با وجود ۴گزینه انجام می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال زراعی ۹۶ و ۹۷ اعتبارات دانه‌های روغنی (کلزا) به طور ویژه دیده خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 22 شهریور 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۶۲۱۰۰۱۸۸۰ ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین