پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۲۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با رایزنی انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی، مشکل کمبود بذر کلزا و نخود در استان گلستان به زودی برطرف می‌شود.

شعار سال: محمدرضا عباسی درباره کمبود بذر کلزا برای کشاورزان استان گلستان اظهار داشت: با توجه به بارش‌های خوب در ابتدای پائیز، کشاورزان استان گلستان بیش از 65 هزار هکتار تاکنون قرارداد کشت کلزا منعقد کرده‌اند.

وی افزود: امسال تقاضای 460 تن بذر گواهی شده کلزا شده که تاکنون 60 تن تحویل کشاورزان شده و 30 تن هم در انبارها آماده و با دریافت مجوز سلامت بین کشاورزان توزیع می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: ما در این بخش کمبود بذر داریم اما با رایزنی با وزارت جهاد کشاورزی در حال تهیه آن هستیم و مشکلی از این جهت نداریم و در مورد بذر نخود هم بذر با توجه به سفارش به استان وارد می‌شود و امسال تقاضای کشاورزان غیرقابل پیش‌بینی بود.

عباسی تصریح کرد : به زودی این بذر هم با توجه به سفارشات در استان گلستان تامین می‌شود و مشکلی در این زیمنه وجود ندارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از کشاورزان خواست از کاشت بذر مناطق کوهستانی در منطقه دشت خودداری کنند تا مشکل دیررسی نداشته باشند و همچنین از مخلوط کردن ارقام هم جلوگیری کنند تا دچار تناقض در محصول خود نشوند.

وی افزود: برنامه امسال جهادکشاورزی استان گلستان کشت بیش از 70 هزار هکتار کلزا با تولید 140هزار تن است و برای رسیدن به این میزان شرایط را برای فصل کشت فراهم کرده‌ایم.

عباسی اظهار کرد: افزایش سطح زیرکشت دانه‌های روغنی پایداری غلات و تناوب کشت را به وجود می‌آورد و مواد مورد نیاز را برای غنی‌سازی خاک به‌وجود می‌آورد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: کلزا 40‌ درصد بیشتر از دیگر دانه‌های روغنی قابلیت تولید روغن دارد و استان گلستان پس از خوزستان دومین تولید کننده دانه روغنی کلزا در کشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 27 مهر 96، کد مطلب: 1549437:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
1
سلام امروز 21 آبان 96 است و من کشاورز گلستانی علارغم داشتن حواله بذر کلزا از جهاد نتوانستم بذر تهیه کنم ناچار رفتم از بازار آزاد همان بذر های دولتی در بسته های شش کیلویی را از قرار کیلویی چهل هزار تومان ( بجای هیجده هزار تومان) بخرم فروشند مدعی بود ده تن بذر هم که بخواهی دارم حالا این جناب بیاد جواب بده که بذر دولتی چطور سر از بازار آزاد در آورده و ...؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین