پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح دانه‌های روغنی با اشاره به واردات ۹۴ درصدی مواد اولیه روغن در کشور گفت: استراتژی وزارت جهاد کشاورزی کاهش وابستگی است.

شعار سال: علیرضا مهاجر در در همایش کشت کلزا در جمع کارشناسان و کشاورزان استان گلستان اظهار داشت: خرید آسان، پرداخت به موقع وجه و افزایش قیمت کلزا و تامین بذر مناسب مهم‌ترین مواد بسته حمایتی دولت برای کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی است.

وی از افزایش سه برابری کشت و تولید کلزا در سال زراعی 95 ـ 96 خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته سطح زیر کشت کلزای کشور بیش از 60 هزار هکتار بود‌ که حدود 70 هزار تن کلزا تولید شد.

مهاجر اظهار کرد: در سال جاری براساس برنامه‌ریزی‌ها سطح زیر کشت به 200 هزار هکتار خواهد رسید که میزان سطح کشت و تولید تا 3 برابر افزایش می‌یابد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح دانه‌های روغنی کشور با اشاره به واردات 94 درصدی مواد اولیه روغن در کشور گفت: استراتژی وزارت جهاد کشاورزی کاهش وابستگی است.

مهاجر گفت: برای این هدف براساس برنامه‌ریزی 10 ساله تا سال 1405 میزان تولید دانه‌های روغنی بیش از 70 درصد نیاز داخلی را تامین می‌کند.

مجری طرح دانه‌های روغنی کشور اعطای وام 3.5 میلیون تومانی با بهره 12 درصد را از دیگر طرح‌های حمایتی کلزا اعلام کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از افزایش سطح زیر کشت گلستان از 12 هزار هکتار در سال گذشته به 4 برابر، معادل 46 هزار هکتار با تولید 80 هزار در سال زراعی جاری خبر داد.

مختار مهاجر افزود: استان گلستان با بیش از 50 هزار هکتار طرح زیرکشت دانه‌های روغنی، مقام نخست را در تولید دانه‌های روغنی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بیش از 50 تن بذر خارجی وارد استان گلستان می‌شود و این در حالی است که این استان توانایی تولید بذور داخلی باکیفیت و مرغوب داخلی را دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 14 مرداد 95 ، کد مطلب: 1148850: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین