پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
درپی ابلاغ آیین‌نامه کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی از سوی معاون اول رییس جمهور، مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشورهای آسیای میانه از کشت فراسرزمینی استقبال مناسبی کرده‌اند.

شعارسال: محمد حسین شریعتمدار اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی اقدامات و حمایت‌های مناسبی در این زمینه انجام داده و اتاق بازرگانی ایران نیز درصدد تشکیل مرکز اطلاع رسانی در زمینه کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی است که تا نیمه امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی عمدتا در کشورهای آسیای میانه انجام خواهد شد که قابلیت دسترسی بیشتری برای سرمایه‌گذران و متخصصان ایرانی خواهد داشت، افزود: سیاست‌های کنونی برای کشت فرا سرزمینی محصولات کشاورزی بیشتر روی محصولاتی است که نیاز به واردات آن‌ها داریم که می‌توان به گندم، جو و دانه‌های روغنی اشاره کرد.

به گفته مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی، در آینده کشت فرا سرزمینی محصولات کشاورزی به سمت آن دسته از محصولاتی حرکت می کند که اقتصادی‌تر است.

شریعتمدار اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات ویژه‌ای برای حمایت از سرمایه گذاران در زمینه کشت فرا سرزمینی محصولات کشاورزی در نظر گرفته است.

وی افزود: ارتباط و روابط بین‌المللی در کنار مسائل حقوقی اثرگذاری بسیاری در موفقیت و عدم موفقیت کشت فرا سرزمینی محصولات کشاورزی دارد که در این دولت به آن توجه ویژه ای شده و می توان جزئیات این طرح را در آیین‌نامه ابلاغی مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا، امروزه به دلیل افزایش مصرف سرانه محصولات غذایی ناشی افزایش جمعیت و محدودیت منابع آب و خاک برای تولید این نیازمندی های غذایی، برخی کشورها به کشت و تولید مشترک محصولات کشاورزی مورد نیاز خود در محدوده سرزمینی کشوری دیگر سوق پیدا کرده‌اند تا بتوانند با امکانات و پتانسیل‌های اقلیمی کشور دیگر و به وسیله کشاورزان، متخصصان و سرمایه‌گذاران بومی خود، ضریب خود کفایی خود را در زمینه محصولات کشاورزی ارتقاء دهند.

گرچه در دولت گذشته این طرح در بخش کشاورزی مطرح شد اما به دلیل ضعف در قوانین و آیین‌نامه‌های حقوقی و روابط ضعیف بین‌المللی، توفیقی در این زمینه حاصل نشد و برخی سرمایه‌گذاران، سرمایه‌هایشان بر باد رفت.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاريخ انتشار: 26 اردیبهشت 1395، کد خبر: 95022616048 ، www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین