پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به روند خوب تولید و برداشت گندم گفت: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون بیش از ۵ میلیون تن گندم از کشاورزان به نرخ تضمینی خریداری شد.

شعارسال: محمود حجتی در حاشیه دیدار با رئیس رسانه ملی با اشاره به رشد 20 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته گفت: از ابتدای آغاز برداشت گندم تاکنون 5 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

وی افزود:‌ با روندی که در تولید و برداشت گندم دیده می شود، تراز تولید و مصرف کشور مثبت شده است و نیاز کشور به گندم را تامین کرده و باید گفت به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به طرح هایی درباره افزایش تولید و بهره وری گفت: باتوجه به این طرح ها، به ویژه از محل صرفه جویی در زمینه اراضی،با افزایش بهره وری گندم در واحد سطح، سطح اراضی مورد نظر از پارسال به کشت کلزا و دانه‌های روغنی اختصاص یافته است و امید است در آینده شاهد افزایش روز به روز تولید روغن در داخل کشور باشیم و از وضع اسفبار کنونی نجات یابیم.

وزیر جهاد کشاورزی درباره وضعیت امسال محصولات کشاورزی نیز عنوان کرد: با لطف خدا و تلاش بی وقفه تولیدکنندگان سال خوبی داشته‌‌ایم، ضمن اینکه به جز چند استان که از خشکسالی رنج می برند وضعیت آبی خوبی داریم و سردرختی‌ها و میوه های بهاره و تابستان وضعیت خوبی داشته اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 9تیر1395، کدخبر: 118568: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین