پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه گفت: فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست، از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تاکنون یک‌هزار و ۷۰۰ سورتی پرواز نشست و برخاست روی این باند صورت گرفته است.

شعارسال: مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه در خصوص شرایط حال حاضر این فرودگاه، اظهار کرد: فرودگاه‌ها به‌دلیل برخورداری از پتانسیل‌های مختلف در رشد اقتصادی و کمک به ایجاد توسعه پایدار از باارزش‌ترین زیرساخت‌های جوامع بشری محسوب می‌شوند.

بهسازی فرودگاه کرمانشاه به کجا رسید؟ + توضیحات مجتبی بیاتی

وی با اشاره به قدمت ۵۵ ساله فرودگاه کرمانشاه، تصریح کرد: این فرودگاه به‌عنوان فرودگاه هاب منطقه در پشتیبانی از چهار استان همجوار، جابجایی زائران عتبات عالیات و مسافران کشور عراق نقش بسزایی داشته است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه ادامه داد: فرودگاه کرمانشاه با توجه به قدمتش نیاز به بهسازی داشت که در نهایت با هماهنگی شرکت فرودگاه‌های کشور و استاندار وقت، پروژه بهسازی و توسعه عوامل پروازی شامل باند، تاکسی‌وی‌های موازی و توسعه پارکینگ هواپیما در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تمام اعتبارات پروژه از شرکت فرودگاه‌های کشور اخذ شد، ولی به خاطر اینکه فرودگاه تعطیل نشود و نیاز بر ساخت باند دوم بود با هماهنگی‌ها صورت گرفته و اعتبارات خوب، باند دوم احداث شد.

بیاتی ادامه داد: سال ۹۸ باند مذکور آماده بود، ولی به دلیل داشتن معارض در ضلع شمالی و مشکلات پیمانکاری با وقفه ایجاد شد و با حمایت‌ها و اعتبارات از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تاکنون یک‌هزار و ۷۰۰ سورتی پرواز نشست و برخاست روی این باند صورت گرفته است.

وی از پروژه باند دوم فرودگاه کرمانشاه به دلیل داشتن ۳ هزار و ۴۰۰ متر طول باند و ۶۰ متر عرض و برداشت ۸۰ تا ۸۵ سانتی‌متر آسفالت و مصالح قدیم به عنوان یک ابرپروژه یاد کرد و افزود: این باند به عنوان باند احتیاطی برای نشست و برخاست در روز است.

بیاتی محدودیت در پرواز را به علت کاهش ناوگان شرکت‌های هواپیمایی دانست و گفت: فرودگاه کرمانشاه از طلوع تا غروب عملیاتی است و امکان نشست و برخاست ۵۰ پرواز روزانه برای هواپیما‌هایی با بدنه متوسط را دارد.

وی در خصوص توسعه پارکینگ هواپیمایی فرودگاه کرمانشاه، گفت: ۳۶ هزار مترمربع پاکینگ هواپیمایی برای پارک همزمان ۴ هواپیما داشتیم که با بهسازی صورت گرفته تبدیل به پارک همزمان ۸ هواپیما و شب‌خواب را خواهد داشت.

بهسازی فرودگاه کرمانشاه به کجا رسید؟ + توضیحات مجتبی بیاتی

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه تصریح کرد: تا بهمن‌ماه سال گذشته ۱۵ پرواز هفتگی داشتیم که با حمایت‌های استاندار و نمایندگان مجلس الان به مسیر‌های تهران، مشهد و عسلویه به ۴۰ پرواز هفتگی رسیده است، البته فعلا پرواز خارجی نداریم.

وی اضافه کرد: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته بهسازی باند اصلی شروع شده که با بهسازی این باند و ۲۴ ساعته شدن نشست و برخاست‌ها و همچنین تأسیس شرکت هواپیمایی در استان و توسعه ناوگان شرکت‌های هواپیمایی جایگاه فرودگاه کرمانشاه، خیلی بهتر از گذشته می‌شود.

بیاتی تصریح کرد: امیدوارم با توجه به برنامه زمان‌بندی تعریف شده برای پیمانکار و کمک‌های خوبی که صورت گرفته، پایان ۶ ماهه اول امسال باند را عملیاتی کنیم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خط نیوز، تاریخ انتشار: 10اردیبهشت1403، کدخبر: -، www.khatnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین