پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۹۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای عملیات مرحله دوم شهر فرودگاهی امام خمینی بزرگ‌ترین طرح عمرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

شعارسال: مهرداد بذرپاش در مراسم عملیات عمرانی فاز ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: وزارت راه نقش مهمی در پیشرفت کشور دارد، در هر سفری که به کشور‌های منطقه‌ای داشتم، کشوری نبود که از ظرفیت بزرگ ترانزیتی و کریدوری ایران حرفی به میان نیاورد. تا ۴ ماه آینده ساخت ترمینال ۴۱۰ هزار متر مربعی در قالب فاز دوم توسعه فرودگاه آغاز خواهد شد.این پروژه شامل ساخت ترمینال ۴۱۰ هزار مترمربعی، باند جدید، تاکسی وی و برج مراقبت جدید است و مدت قرارداد ۵ سال خواهد بود.

مرحله دوم فرودگاه امام بزرگترین طرح بعد از انقلاب اسلامی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کلان طرح ایران راه ادامه داد: باید در حوزه سخت افزار زیر ساخت‌های بیشتری مانند ساخت فرودگاه و جاده و در حوزه نرم افزار مانند ترانزیت تسهیل عبور و مرور مرزی در بخش‌های دریایی هوایی ریل و جاده فراهم کنیم. ساخت فاز دوم که گذشتگان پیگیر آن بودند در جهت کلان طرح ایران راه است و اگر در جا‌هایی سرعت مان کند است به دلیل کمبود بودجه یا دلایل دیگر است. فرآیند کاهش محدودیت پروازی در فضای هوایی کشور را پیگیری کردیم، چون پیام امنیت را به دنیا مخابره می‌کند و توسعه ناوگان هوایی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه این طرح بزرگ‌ترین طرح بعد از انقلاب است بیان کرد: اگر دقیق درست و باسرعت تصمیم بگیریم و اجرا کنیم شاهراه شمال و جنوب و شرق به غرب درآمدی به اندازه فروش نفت به همراه خواهد داشت. تمام ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان را به کار گرفتیم و باید نهایت استفاده را از ظرفیت بخش خصوصی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی یاداور شد: عملیات اجرایی این طرح با اعتبار ۲/۵میلیارد دلار امروز آغاز می‌شود و فاز دوم فرودگاه با ظرفیت ۳۵ میلیون مسافر خواهد بود اگر ظرفیت ترمینال یک و ترمینال سلام را با فاز دوم در نظر بگیریم، سالانه با ظرفیت ۵۰ میلیون مسافر در سال روبه رو خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت «هاکان انرژی چین»: فرودگاه امام خمینی (ره) قطب جدید هوایی خاورمیانه می‌شود

«لیو کان» مدیرعامل شرکت هاکان انرژی چین در آیین شروع عملیات عمرانی فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: رئیس جمهور چین تصریح کرده است که همواره رابطه چین و ایران با نگاه استراتژیک توسعه خواهد داد و بدون در نظر گرفتن هر گونه تغییر در شرایط مختلف به روابط خود ادامه خواهد داد. در توافق بیست و پنج ساله به توسعه زیرساخت‌ها اشاره شده است و در جلسات مشترک ابتکار‌هایی در زمینه جاده ابریشم ارائه شد که ساخت جاده ابریشم زمینی، دریایی و هوایی را تسریع کند.

مدیرعامل شرکت هاکان انرژی توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را نقطه عطف همکاری ۲۵ ساله ایران و چین عنوان کرد و گفت: شاهد توسعه فرودگاهی هوشمند، سبز، بشر دوستانه با ظرفیت سالانه ۳۵ میلیون مسافر و یک قطب مرکز هوایی جدید در خاورمیانه خواهیم بود.

لیو کان تاکید کرد: با همکاری هاکان انرژی و قرارگاه خاتم الانبیا این پروژه سرمشق مشترک چین و ایران می‌شود.وی با اشاره مثل ایرانی «دل به دل راه دارد» گفت: با اجرای پروژه فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پروژه جاده ابریشم، مسیر جدیدی در همکاری‌های فی مابین چین و ایران ایجاد می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: 4آذر1402، کدخبر: 4067446، www.iribnews.ir / سایر منابع.

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین