پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: خسارت سرمای هفته قبل به محصولات کشاورزی استان جزئی و بیشتر بر روی اندام های بالایی بوته ها بوده است.
شعارسال: مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: خسارت سرمای هفته قبل به محصولات کشاورزی استان جزئی و بیشتر بر روی اندام های بالایی بوته ها بوده است.

محمدصالح احمدی افزود: با توجه به شدت وزرش سرمای نابهنگام پاییزه و احتمال بروز خساراتی به بخش کشاورزی، کارشناسان این سازمان برای بررسی و بازدید به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه بروز سرما در این فصل می تواند به مزارع کلزا و سیب زمینی خساراتی وارد کند اضافه کرد: در بررسی کارشناسان مشخص شد که این آسیب در محصول سیب زمینی و بیشتر در اندام های بالایی گیاه بوده و خسارتی به محصول وارد نکرده است.

وی اظهار کرد: در این فصل سیب زمینی کاران مشغول بوته زنی هستند و خسارتی به محصول وارد نشده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: امسال در مجموع در بیش از هفت هزار و 961 هکتار از مزارع کردستان سیب زمینی کشت شده و پیش بینی می شود 270 هزار تُن محصول برداشت شود.

وی در خصوص دانه های روغنی کلزا نیز گفت: در مزارع کلزا نیز سرما آسیب هایی بر اندام های بالایی بوته وارد کرده که این آسیب ها، در ادامه رشد بوته قبل جبران است.

وی افزود: امسال در مجموع بیش از 2 هزار هکتار از مزارع آبی استان به کشت کلزا اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: شدت سوزش سرما بیشتر در شهرستان قروه و دهگلان بوده و در سایر شهرستان سرما آسیب زیادی به محصولات وارد نکرده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با ورود جریانات شمالی موجی از سرما هوا وارد منطقه شده و روز جمعه دمای هوای با کاهش 6 درجه ای در ایستگاه هواشناسی سراب شهرک دهگلان به عنوان سردترین نقطه استان به منفی 5.6 درجه سانتی گراد رسید.

بهرام چاره خواه افزود: در این مدت دمای هوا در زرینه منفی 3.5 درجه سانتی گراد، هزارکانیان منفی 2، سقز منفی 2 و دیواندره منفی یک بود.

وی در خصوص میزان بارش ها در سال آبی گذشته یادآور شد: در مجموع 499 میلی متر بارندگی در استان ثبت شد که این مقدار در مقایسه با 639 میلی متر مدت مشابه سال قبل از آن، 29.7 درصد کاهش داشت.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 17 مهر 1396، کدخبر: 82690256، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین