پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کردستان میزان بارش در این استان از اوایل پاییز تا ۱۵ دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

شعارسال: براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کردستان میزان بارش در این استان از اوایل پاییز تا ۱۵ دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

در حال سپری کردن ۱۷ روز از نخستین ماه زمستان امسال هستیم و تاکنون بارش مناسبی در سطح استان کردستان رخ نداده است و آمارهای هواشناسی هم حکایت از کاهش میزان بارش نسبت به سال گذشته دارد.

از اوایل پاییز امسال تا پایان روزجمعه ۱۵ دی ماه امسال میزان بارش نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته در استان ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده و این میزان در دوره بلند مدت(۲۵ سال اخیر) هم کاهش ۴۷ درصدی داشته است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: از بامداد روز شنبه بارش های پراکنده برف و باران در نواحی مختلف استان رخ داد و اواخر شب گذشته هم این بارش ها خاتمه یافت.

علی پناهی با اشاره به اینکه از امروز یکشنبه تا روز پنجشنبه هوا در استان کردستان نسبتا آرام و پایدار خواهد بود، عنوان کرد: پیش بینی می شود تا هفته آینده سیستم بارشی فعالی دراستان نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: دمای هوا از صبح امروز یکشنبه کاهش یافته و تا صبح روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و همین وضعیت جوی و آب و هوایی سبب ایجاد شرایط یخبندان صبحگاهی می شود.

وی بیان کرد: سردترین نقطه استان کردستان در شبانه روز اخیر سراب شهرک با دمای چهار درجه سانتی گراد زیر صفر و سلین از توابع شهرستان سروآباد با ۹ درجه دمای بالای صفر گرمترین نقطه استان است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از اوایل پاییز امسال تا پایان روزجمعه ۱۵ دی ماه امسال میانگین بارش استان ۱۰۲ میلی متر بوده است که این میزان سنبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۷ درصد و نسبت به دوره بلند مدت هم ۴۷ درصد کاهش داشته است.

پناهی میزان بارش از ابتدای پاییزامسال تا روزجمعه گذشته را در سنندج ۵۷ میلی متر، سقز ۱۲۲ میلی متر، قروه ۴۵ میلی متر، بیجار ۴۱ میلی متر، مریوان ۱۹۲ میلی متر و بانه هم ۱۶۴ میلی متر ذکر کرد و اظهارداشت: میزان بارش از شب جمعه تا اواخر روز شنبه هفته اخیر هم در سقز کمتر از نیم میی متر، قروه یک میلی متر، دهگلان ۳.۴ میلی متر، بیجار ۳/. میلی متر، مریوان کمتر از نیم میلی متر و زرینه یک میلی متر گزارش شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طرح زمستانی راهداری در جاده های استان از اواخر آذرماه همزمان باسراسر کشور دراین استان هم آغاز شده است، گفت: در حال حاضر تمامی جاده های استان باز و تردد در آنها امکان پذیر است.

محمد راشد مدرس گرجی بیان کرد: با آغاز بارش برف در شب جمعه تا پایان روز شنبه هفته جاری در برخی جاده های استان، حدود ۴۰۰ کیلومتر از جاده های استان توسط راهداران برف روبی شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تمامی جاده های استان کردستان باز است و مشکلی در خصوص تردد وسائل نقلیه در میان نیست و راهدارخانه های استان نیز به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17 دی 1396، کدخبر: 4192909، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین