پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۵۶۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
وزیر کشور گفت: در حوزه توازن‌سازی بین‌المللی، درحال حاضر ایران سنگین‌ترین وزنه تعادل در منطقه به شمار می‌رود و بدون ایران هیچ مسأله‌ای قابل ‌حل نیست.
شعارسال: وزیر کشور در مشهد اظهار کرد:  بدون ایران هیچ مسأله‌ای در منطقه قابل ‌حل نیست.

عبدالرضارحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در اختتامیه بیستمین همایش رؤسای دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در مشهد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امسال وارد چهلمین سال انقلاب شدیم، از ابتدای انقلاب و حتی قبل از آن از این انقلاب به نام توطئه‌ای علیه شاه توسط آمریکا نام برده می‌شد و این تحلیل‌ها برای القای شکست‌ناپذیری آمریکا عنوان شده بود ولی پس از 22 بهمن این تعابیر به رنگ و بوی استکبارستیزانه تغییر ماهیت داد.

 قدرت هسته‌ای "منطقه ممنوعه" بحث میان ایران و ابرقدرت‌ها است

وی افزود: این چهل سال تا به امروز مدام مورد تهدید و براندازی قرار گرفته‌ایم و سعی شده است این نظام ناکارآمد جلوه کند، ولی امروز مواجهه آنها با ما در منطقه ممنوعه صورت گرفته است و به‌عنوان مثال یکی از این مناطق ممنوعه مورد بحث میان ایران و ابرقدرت‌ها، قدرت بلامنازع ایران در منطقه و یا در موضوع هسته‌ای است که این مرز و بوم حرف خود را بر کرسی نشانده است.

وزیر کشور با طرح این سؤال که اگر امروز دشمنان فعالیت‌های ایران در منطقه را فعالیت تروریستی می‌نامند، آیا ایران تروریست است یا کشورهای سازنده و حامی  آنها بیان کرد: کشوری که 40 سال پیش سرنگونی‌اش را به امروز و فردا موکول می‌کردند و امروز به‌لطف خداوند متعال به یک نظام بالغ و قدرتمند تبدیل شده است، نشان‌دهنده این است که راه را به‌درستی رفته و این نظام در مسیر درستی قدم برداشته است.

وی افزود: امروز مردم از تمامی اخبار و آمار کشور آگاه هستند و فعالیت‌های این نظام و دولت برای مردم بسیار ارزشمند است و به‌عبارت دیگر پل و راه ساختن و پیشرفت کردن امروز دعوای اصلی ما با دشمن نیست بلکه ما باید همان مؤلفه‌هایی را که امام راحل ساخت و مردم مقاومت کردند و انقلاب اسلامی پیروز شد در قالب اسلام راستین و مبتنی بر درک حقایق و از طریق سعادت دنبال کنیم و از آن در برابر دشمن دفاع کنیم.

رحمانی فضلی تأکید کرد: در طرف مقابل نیز دشمن به‌روی توجه مردم به اسلام و انقلاب بسیار حساس است چرا که امروز شاهد هستیم این اسلام راستین نه‌تنها محدود به یک منطقه نشده بلکه تا دورترین نقاط اروپا و آمریکا نیز راه یافته است.

وی خاطرنشان کرد: لیبرالیسم که به‌معنای آزادی واقعی در تمامی امور است در کشورهای پیشرفته وجود دارد، حال این سؤال پیش می‌آید که آیا همین حکومت‌های آزادی که خود دم از آن می‌زنند، آزادی را برای مردم خود حفظ کرده‌اند، اگر این آزادی حفظ شده پس وقوع جنگ‌های جهانی و یا داروینیسم اجتماعی در جامعه آنها نشان از چیست؟

وزیر کشور گفت: امروز عملاً مردم این حکومت‌ها فهمیده‌اند که لیبرالیسم برطرف کننده نیاز آنها در زندگی نیست چرا که هرچه قابل تغییر باشد قابل دوام و تکیه نیست و مردم نیز نمی‌توانند به آن تکیه کنند.

وی افزود: در دنیایی که انقلاب اسلامی رخ داد کنار لیبرالیسم تفکر دیگری به‌نام سوسیالیسم وجود داشت و دنیا را در تضاد دائم تصور می‌کرد و همین تضادها باعث شد تا این تفکر به رقیب خود لیبرالیسم بتازد و تفکرات خود را بر این مسیر القا کنند، حال در اوج قدرت سوسیالیسم و لیبرالیسم امام خمینی(ره) حکومت دینی و مردمی را پایه‌ریزی کرد.

ایران سنگین‌ترین وزنه تعادل در منطقه است

وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه توازن‌سازی بین‌المللی، درحال حاضر  ایران سنگین‌ترین وزنه تعادل در منطقه به شمار می‌رود و بدون ایران هیچ مسأله‌ای قابل ‌حل نیست.

رحمانی فضلی تصریح کرد: بنا بر اسناد موجود هیچ گروه سیاسی گمان نمی‌کرد که این انقلاب به پیروزی برسد و تمامی آنها به‌جز گروه‌های خالص دینی ما به‌دنبال افزایش قدرت نظامی خود بودند.

وی با بیان اینکه امام راحل تنها کسی بود که انقلاب اسلامی را پیروز می‌دید اظهار کرد: این انقلاب با تکیه بر واقعیت‌های موجود سیاسی و واقعیت‌های دینی و درک درست از نیازها پیروز شد و امروز ما در تداوم این انقلاب باید در راه حقیقت‌طلبی، صلح‌جویی و آرامشی که پیام اصلی این انقلاب است و از طرفی تمامی مردم دنیا خواهان این مؤلفه‌ها هستند، قدم برداریم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر ما به‌دنبال اهداف اصلی انقلاب هستیم باید خود را نقد کنیم و معایب خود را به‌درستی بشناسیم و در جهت برطرف کردن آن قدم برداریم و در سال چهلم انقلاب غبارزدایی کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: چهلمین سال انقلاب باید برگشت ما به‌سمت اصول اصیل ناب دینی باشد که امام راحل مبتنی بر آن انقلاب کرد. امروز اگر ما در مسیر درست قدم برمی‌داریم و با مشکلات کمتری برخورد می‌کنیم دلیل آن وجود افراد پاک و متدینی نظیر مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: ما در ایمان خود مقتدر هستیم، ابزاری که مؤمنانه با آن رفتار کنیم قدرتش صدها برابر از هر نوع سلاحی است. شرایط امروز ما تنها در یک کلمه یعنی تغییر خلاصه می‌شود، رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته در سخنانی در استان سمنان فرمودند که دنیا در حال تغییر است و اگر این تغییرات را نتوانیم مدیریت کنیم تسلیم این تغییر خواهیم شد و پس از آن ایشان مؤلفه‌های دقیق‌تری از این تغییرات را بیان کردند و آخرین این تغییرات، تغییرات تکنولوژیکی بود و به‌واقع نظرات گران‌بهایی در این زمینه درست مانند یک کارشناس خبره به حاضرین گوشزد کردند. ما باید در این حکومت زمینه اجرای عدالت برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کنیم.

رحمانی فضلی گفت: تغییر نسل، تغییر سبک زندگی، تغییر در تکنولوژی، سه تغییر مهم در زندگی و جوامع امروز ایران و دیگر کشورها است. ما اگر می‌خواهیم حکومت کنیم بدون تغییر در ارتباطات خود نمی‌توانیم به‌درستی به راه خود ادامه دهیم.

وزیر کشور گفت: مقام معظم رهبری چندین سال است که بحث اقتصادی و توسعه آن را مدنظر قرار داده‌اند و باید به این موضوع توجه کنیم امید، نشاط، معرفت و توجه به راه راستین دینمان مهم است و باید کنار تمامی موضوعات، رفتار و کارهای خود را مدنظر  قرار دهیم.

رحمانی فضلی افزود: در بحث برجام طرف مقابل سیستم بانکی را مشکل‌دار عنوان می‌کردند اما این طور نبود ما با وجود همه این محدودیت‌ها به‌ویژه در حوزه علم قدم برداشتیم و پیشرفت کردیم و همین پیشرفت آنها را عذاب می‌دهد و امروز تهمت بمب ساختن و بمب داشتن به ما می‌زنند و این در صورتی است که دین ما این اجازه را به ما نمی‌دهد که دست به چنین اقدامی بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: استانداران، نمایندگان ما در هر استان همراه شورای هماهنگی تبلغیات اسلامی هستند تا چهلمین سال انقلاب به‌بهترین نحو گرامی داشته شود.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری موج ، تاریخ انتشار:7 اردیبهشت 97، کدخبر:  ۲۲۵۳۹۹ ،www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
ایران یکی از بازیگران اصلی مسائل سیاسی در جهان است و این کشور را بهتر است دست کم نگرفت
ا.ح75
سعید
Norway
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
ایران همواره نقش بسیار سازنده ای را در منطقه دنبال میکرده است ، انشالله که روزی همه بحران ها را با نقش مثبت ایران حل کنیم
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
ایران به شاهراه سیاسی دنیا تبدیل شده و قدرت های بزرگ برای رفع منازعاتشون به عبور از شاهراه ایران نیازمندند
ا.ف75
ناشناس
Norway
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
همیشه ایران کلید اصلی حل مشکلات منطقه ای بوده
ن.ف83
ناشناس
Norway
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
ایران همواره نقش سازنده ای را در حل معادلات پیچیده منطقه ای ایفا کرده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین