پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۹۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹
وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این‌که «هیچ راه‌حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد»، گفت که مذاکرات آستانه تنها راهی بود که توانست به برقراری صلح پایدار در سوریه منجر شود.
شعارسال: وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این‌که «هیچ راه‌حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد»، گفت که مذاکرات آستانه تنها راهی بود که توانست به برقراری صلح پایدار در سوریه منجر شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در یک نشست سه‌جانبه با سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو همتایان روس و ترکیه‌ای خود به مسکو سفر کرده است، پس از برگزاری این نشست در یک کنفرانس خبری مشترک تاکید کرد که هیچ راه‌حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد.

وی با بیان این‌که «مذاکرات آستانه تنهای راهی بود که توانست به برقراری صلح در سوریه منجر شود»، تصریح کرد: در نشست بعدی آستانه در ماه مه قرار است درباره مسائل سیاسی شامل تبادل زندانیان گفت‌وگو شود.

وی در ادامه گفت که ایران به عنوان یک قربانی تسلیحات شیمیایی در گذشته استفاده از این سلاح‌ها را به شدت محکوم می‌کند و امیدوار است که سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحقیقاتی درست و عادلانه در سوریه انجام دهد و به حقیقت دست یابد.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: آن کشورهایی که از عراق هنگام استفاده از تسلیحات شیمیایی حمایت کردند، امروز هیچ حقی برای متهم کردن دمشق ندارند.

جامعه جهانی مسئولیت دارد که به سوریه که در مقابله با گروه‌های تروریستی همچون داعش، جبهه النصره و بازسازی کشورش موفقیت‌آمیز عمل کرده، کمک کند.

ظریف در ادامه آمریکا را به تفرقه‌افکنی میان گروه‌ها و فرقه‌های مختلف در سوریه متهم کرد و گفت که سیاست‌های واشنگتن غیرسازنده بوده و موجب گسترش هر چه بیشتر افراطی‌گرایی در منطقه از عراق گرفته تا افغانستان شده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضع دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و خواسته‌های وی درباره این توافق را نقض الزامات بین‌المللی واشنگتن توصیف کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: خواسته‌های آمریکا برای تغییر توافق هسته‌ای از نظر مردم ایران غیرقابل پذیرش است.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این کنفرانس خبری تاکید کرد که همکاری تهران، مسکو و آنکارا به شکل قابل توجهی به سوریه برای مقابله با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی کمک کرده است.

همچنین وزیر امور خارجه ترکیه گفت که هدف مشترک این سه کشور تضمین‌کننده آتش‌بس در سوریه، فراهم کردن یک زندگی عادی برای سوری‌ها، ارائه کمک‌های بشر دوستانه و یافتن فوری راه‌حلی صلح‌آمیز برای بحران سوریه است.

چاووش اوغلو تصریح کرد: نشست بعدی آستانه گامی دیگر در جهت تقویت آتش‌بس و برقراری صلح در سوریه است.

این مقام ارشد ترکیه‌ای با اشاره به برخی تلاش‌ها برای تضعیف مذاکرات آستانه، اظهار داشت: کشورهای تضمین‌کننده (آتش‌بس) به تلاش و همکاری خود ادامه می‌دهند و سعی در افزایش این همکاری دارند.

وی از تمام بازیگران در جامعه جهانی به ویژه آنهایی که تلاش می‌کنند روند سیاسی را مختل کنند، خواست تا به جای این اقدامات با این فرآیند همکاری کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی   فرارو، تاریخ انتشار:8 اردیبهشت 97، کدخبر: 357675 ،www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
قطعا نیست! اون ها هی امتیاز بیشتری میخوان و ما نباید به خواسته اونا تن در بدیم
ا.ف75
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
آمریکایی ها کلا دوست دارند به همه حرف زود بزنند و سیاست های خود را تحمیل کنند
ا.ح75
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
آمریکا دارد کم کم پایش را از گلیم خود فرا تر میزارد ، باید یک درس حسابی به این کشور داد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
هیچ یک از مردم ایران زیر بار حرف زور آمریکا نخواهند رفت
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین