پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
بلومبرگ در گزارشی نوشت،با ورود اعتدال گران به مجلس ایران احتمال پیوستن ایران به طرح فریز نفتی افزایش یافته است.

شعار سال:موسسه مالی بین المللی وابسته به بانک جهانی اعلام کرد: با افزایش تعداد نمایندگان اعتدال گرایان در مجلس جدید ایران اختلافات درباره پیوستن این کشور به ائتلاف کشورهای تولید کننده نفت در طرح فریز نفتی کاهش یافته و پیش بینی می شود این موضوع قیمت نفت خام را تقویت کند.

 گفته می شود ائتلاف منتخبان مجلس دهم که نزدیک به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران هستند و توانستند به تعداد چشم گیری وارد مجلس شوند، از از مصالحه با روسیه و برخی اعضای اوپک پشتیبانی خواهند کرد.

اگر ایران به این طرح بپیوندد، اجرای این طرح قیمت نفت را تا پایان ۲۰۱۶ به ۵۰ دلار خواهد رساند. هرچند فرصت بازیابی سهم ایرانازبازار را می گیرد. در ۶ ماه گذشته نفت خام به قیمت میانگین ۴۰.۸۸ دلار هر بشکه به فروش رسیده است.

گاربیس ایرادیان، اقتصاددان موسسه مالی بین المللی در امور آفریقا و خاورمیانه گفت: در صورتی که ایران روی طرح فریز تولیدنفت در سطح فعلی توافق کنند، درآمد حاصل از نفت برای ایران بسیار بالاتر خواهد رفت، اما عدم توافق، قیمت نفت را پایین نگه خواهد داشت.

اگر ایران بتواند در ماه جاری میلادی به توافقی با روسیه و عربستان درباره طرح فریز نفتی برسد، قیمت نفت نوسان خوبی خواهد داشت.محدود کردن تولید موجب کاهش مازاد عرضه جهانی خواهد شد که قیمت نفت برنت را نسبت به بالاترین قیمت های سال قبل در ماه می بیش از 40 درصد کاهش داده است.

ایران در حال حاضر قدرت چانه زنی بیشتری از زمانی که روسیه ، قطر، عربستان و ونزوئلا توافق کردند،تولید نفت را فریز کنند،در اختیار دارد .هرچند به تعویق انداختن این مذاکرات هم به نفع ایران تمام خواهد شد. زیرا ایران می تواند زمان کافی پیدا کند و پس از برداشته شدن تحریم ها کاستی خود را جبران کند و به سقف تولید قبل از تحریم خود ۳.۶ میلیون بشکه در روز برسد.

محدود کردن تولید موجب کاهش مازاد عرضه جهانی خواهد شد .هم اکنون قیمت نفت برنت نسبت به ماه می سال قبل بیش از 40 درصد کاهش یافته است.

افزایش قیمت نفت به دولت روحانی کمک خواهد کرد تا منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت های خود را تامین کند. دولت ایران در تلاش است تا برای بازسازی صنعت انرژی کشور 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري تحلیلی خبر آنلاین، تاریخ انتشار: 23 اسفند 1394، کد مطلب:-:www. khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین