پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
رئیس حزب الناصری مصر با بیان اینکه اتحادیه عرب دیر زمانی است که برای ملت‌های عربی مرده است، گفت: تا زمانی که اتحادیه عرب مطابق با هوا و هوس شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس تصمیم می‌گیرد، نهادی شایسته تصمیم‌گیری برای امت عربی نیست.
شعار سال: »محمد ابوالعلا» رئیس حزب الناصری مصر در قاهره تاکید کرد: انتخاب احمد ابوالغیط وزیر خارجه اسبق مصر برای تصدی دبیرکلی اتحادیه عرب انتصابی مرده برای اتحادیه‌ای مرده است.

وی افزود: اتحادیه عرب با وجود اینکه همه کشورهای عربی را شامل می‌شود مواضعی منطبق با اهداف تاسیس خود اتخاذ نمی‌کند و به جای اینکه تصمیم ‌های جدی و مناسب با تحولات منطقه بگیرد، با توطئه کشورهای استعمارگر برای همه کشورهای عربی هماهنگ است.

ابوالعلا گفت: امروز کشورهای عربی هدف توطئه‌ها برای تجزیه و تقسیم طائفه‌ای -مذهبی هستند بنابراین باید مواضعی متناسب با شدت و میزان خطرها اتخاذ شود.

وی افزود: این در حالی است که اتحادیه عرب هیچ پاسخی به این توطئه‌ها نمی‌دهد و انتخاب ابوالغیط با وضعیت عجز و خواری که این نهاد عربی در آن به سر می‌برد، متناسب است.

ابوالعلا افزود: تصمیم وزیران خارجه کشورهای عربی در تروریستی خواندن جنبش مقاومت حزب الله نیز ثابت کرد که اتحادیه عرب، اتحادیه‌ای آمریکایی-صهیونیستی شده که تصمیم‌هایی منطبق با خواسته آمریکا اتخاذ می‌کند و هیچ اهتمامی به خواسته‌های جامعه عربی ندارد.

رئیس حزب الناصری تاکید کرد: این حزب‌الله بود که با مبارزه علیه صهیونیست‌ها، طرفداران و گروه‌های وابسته به آن که پروژه تجزیه منطقه را پیاده می‌کنند، رژیم اشغالگر اسرائیل را خوار و ذلیل کرد.

وی افزود: مواضع اتحادیه عرب منحصر به امروز نیست، پیش‌تر نیز در مقابل لیبی ایستاد و غرب را برای مداخله نظامی و سرنگونی نظام آن فراخواند.

ابوالعلا گفت: امروز نیز اتحادیه عرب به سوریه نیز برای مقابله با دشمنانی که برای این سرزمین دندان تیز کرده‌اند هیچ کمکی نمی‌کند.

رئیس حزب الناصری مصر گفت: تا زمانی که اتحادیه عرب مطابق با هوا و هوس شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس و به خصوص عربستان و برای اجرای نقشه‌های آمریکا تصمیم می‌گیرد، نهادی شایسته تصمیم‌گیری برای امت عربی نیست.

ابوالعلا گفت: اتحادیه عرب باید برای پیروزی مقاومت تلاش کند و اگر این گونه نباشد بی تردید نهادی است که خواسته‌های واقعی ملت‌های عربی را پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: این تنها محور مقاومت است که نماینده ملت‌های عربی است همانگونه که همگی شاهد دفاع ارتش سوریه از شرافت سرزمینش است و توطئه‌ها برای سیطره آمریکا بر سوریه و تجزیه این کشور را ناکام گذاشته است.

ابوالعلا گفت: اگر مقاومت ملت سوریه نبود، بسیاری از کشورهای منطقه سقوط کرده بودند و حزب الله و حامیان مقاومت هم در محور مقاومت جای دارند.

رئیس حزب الناصری مصر، حاکمان کشورهای حاشیه خلیج فارس و به خصوص عربستان را مجریان نقشه تجزیه منطقه خواند و گفت: آنها داعش و همه گروه‌های تروریستی-تکفیری را ساخته و حمایت کردند تا ارتش‌ها و نظام‌های حامی مقاومت در منطقه را نابود کنند و نقشه‌ای منطبق با اهداف صهیونیست‌ها برای منطقه ترسیم شود.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: اتحادیه عرب نباید به رویکرد ننگین و شرم آور خود ادامه دهد و بیانگر حقوق ملت‌ها و نه رژیم‌هایی باشد که با دشمنان علیه منطقه توطئه می‌کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات، بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394، کد مطلب: 13941225000343 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین