پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
سنای آمریکا اواخر هفته گذشته در نهایت به جینا هاسپل به عنوان نخستین زن برای تصدی ریاست سازمان سیا رای داد اما بسیاری از مقامات آمریکایی با اشاره به ارتباط وی با شکنجه‌های وحشیانه در گذشته درباره عواقب این انتخاب هشدار دادند.
شعار سال: سنای آمریکا اواخر هفته گذشته در نهایت به جینا هاسپل به عنوان نخستین زن برای تصدی ریاست سازمان سیا رای داد اما بسیاری از مقامات آمریکایی با اشاره به ارتباط وی با شکنجه‌های وحشیانه در گذشته درباره عواقب این انتخاب هشدار دادند.

سنای آمریکا در نهایت به جینا هاسپل به عنوان نخستین زن برای تصدی ریاست سازمان سیا رای داد اما بسیاری از مقامات آمریکایی با اشاره به ارتباط وی با شکنجه‌های وحشیانه در گذشته درباره عواقب این انتخاب هشدار داده و گفته‌اند که این انتخاب اشتباه خطرناکی به شمار می‌رود.

پایگاه خبری «میدل ایست آی» در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: علیرغم وجود نگرانی‌هایی از ارتباط جینا هاسپل با تاکتیک‌های خشن بازجویی در یکی از تاریک‌ترین فصل‌های سازمان سیا، سنای آمریکا وی را به عنوان رئیس سازمان سیا تأیید کرد.

هاسپل 61 ساله با کسب 54 رأی مثبت و 45 رأی منفی موفق شد به عنوان نخستین زن رئیس سازمان سیا انتخاب شود.

میدل ایست آی می‎افزاید: موافقان انتخاب هاسپل به عنوان رئیس سازمان سیا از 33 سال حضور وی در این سازمان یاد کرده و گفته‌اند که او این فرصت را به دست آورده تا سکاندار این آژانس اطلاعاتی آمریکا باشد اما انتخاب او به عنوان رئیس سیا به دلیل حضورش در یکی از برنامه‌های سابق سیا در بازداشت و بازجویی افراد به شیوه‌ای وحشیانه موجب به وجود آمدن بحث‌های زیادی شده است.

مخالفان هاسپل که بیشتر دوران کاری خود را یک مأمور مخفی سیا بوده می‌گویند که ارتقاء جایگاه کسی که یک «سایت سیاه» (یکی از زندان‌های مخفی سیا با کد رمز «چشم گربه») در تایلند را مدیریت می‌کرده اقدام درستی نیست.

هاسپل در سال 2002، ناظر تاسیس نخستین «پایگاه سیاه» در تایلند بود که بازداشت شدگان در آن مورد شکنجه قرار می‌گرفتند.

بر اساس گزارش‌ها، در سال 2013 اسنادی منتشر شد که نشان می‌داد زندانیان در این پایگاه مخفی به روش‌هایی که حتی با قوانین داخلی آمریکا نیز تناقض دارد، مورد شکنجه قرار می‌گرفته‌اند.

هاسپل پس از افشای اسناد مربوط به استفاده از روشهای غیرقانونی شکنجه در زندان تایلند، سعی در نابود کردن فیلم‌های ضبط شده در این زندان را داشت که البته موفق به انجام این کار نشد.

بر اساس این گزارش وی در آگوست سال 2002 یک زندانی را 83 بار با استفاده از روش‌های غیرقانونی مورد شکنجه قرار داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1397، کدخبر: 6537812 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین