پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۲۲۸
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در تابستان امسال به دلیل کمبود تولید نیروگاههای برق آبی،­ حدود ۹۰۰ مگاوات برق وارد می کنیم.

شعارسال: همایون حائری، گفت: در سال های گذشته در فصل تابستان و پیک مصرف برق تا سقف ۷۰۰ مگا وات واردات برق داشتیم که امسال به دلیل کمبود تولید نیروگاههای برق آبی این میزان افزایش می یابد تا بتوانیم این کمبود تولید را جبران کنیم. ظرفیت خوبی از لحاظ تبادل و ساختار شبکه با کشور آذربایجان داریم و قرار است ۱۸۰ مگاوات برق از این کشور در تابستان امسال وارد کنیم.

وی ادامه داد:این تبادلات می تواند فصلی باشد و ما در فصل زمستان که مصرف برق کمتری داریم صادرات بیشتری داشته باشیم.

حائری در مورد تعمیرات نیروگاهی تا قبل از پیک مصرف نیز افزود: تعمیرات در حال انجام است و تا اوایل خرداد تعمیرات اساسی و میان دوره ای نیروگاهها تمام می شود.

این مقام مسوول همچنین درباره میزان آمادگی نیروگاه ها در تابستان­ گفت: میزان آمادگی نیروگاه ‌ها پارسال ۹۸ درصد بود که تلاش می کنیم که امسال نیز به این عدد برسیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25اردیبهشت1397 ، کدخبر: 4297539: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین