پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۷۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به گفته جهرودی ۱۱ هزار نیروی مازاد در شرکت سایپا وجود دارد، گفت: خودروسازان خواهان افزایش بیش از ۹.۶ درصدی قیمت هستند.

شعارسال: رضا انصاری در مورد نتایج جلسه خودروسازان با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین بحث خودروسازان در این جلسه افزایش قیمت تمام شده خودرو بود و اینکه اگر قیمت خودرو افزایش نیابد، قطعا با ضرر هنگفتی مواجه خواهند شد.

* ضرر 4 هزار و 700 میلیارد تومانی سایپا در صورت عدم افزایش قیمت‌ها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه مدیرعامل شرکت سایپا اعلام کرد که در صورت عدم افزایش قیمت خودرو این خودروسازی با ضرر 4 هزار و 700 میلیارد تومانی در سال 97 مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی این است که باید با اعمال مدیریت صحیح و بهره‌گیری از روش‌های نوین، مدیریت هزینه‌های تمام شده را کاهش داد، گفت: یکی از ملاحظات اصلی اعضای کمیسیون مجلس حمایت از تولید داخلی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت خودرو باید منطقی باشد، گفت: کمیسیون صنایع مجلس با افزایش غیرمنطقی خودرو مخالف است.

* خودروسازان خواهان افزایش 9.6 درصد قیمت خودرو هستند

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مجوز وزیر صنعت به خودروسازان برای افزایش 9.6 درصدی قیمت‌ها آیا باز هم خودروسازان خواهان افزایش قیمت بیشتری هستند، گفت: بله، خودروسازان دنبال افزایش قیمتی بیش از این رقم هستند، ولی کمیسیون صنایع مجلس مخالف است.

* تشکیل کمیته‌ای برای آنالیز مشکلات خودروسازان

انصاری بیان داشت: بنابراین برای رسیدن به مشکلات خودروسازان مقرر شد تا کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون صنایع مجلس و خودروسازان تشکیل شود و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان هم آنالیز دقیقی از نتایج جلسات این کمیته و قیمت خودرو داشته باشد.

وی گفت: براین اساس مقرر شد تا در جلسه دیگری که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود، گزارش کمیته از طریق کمیسیون مطرح و در آنجا به صورت دقیق‌تری به مسائل، مشکلات و قیمت‌گذاری خودرو پرداخته شود.

* مستنداتی برای احتکار 90 هزار خودرو ارائه نشد

وی در مورد 90 هزار خودروی احتکار شده توسط دو خودروساز داخلی و اینکه در جلسه خودروسازان در این رابطه چه پاسخی دادند، گفت: این بحث در جلسه مطرح نشد و ظاهرا مستنداتی برای ارائه وجود نداشت.

وی با اشاره به نقش دولت در اداره دو شرکت بزرگ خودروسازی داخلی یعنی سایپا و ایران خودرو گفت: نقش دولت در اداره این بنگاه‌ها مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و این شرکت‌ها از حالت رقابتی خارج شده‌اند.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای کمیسیون صنایع مجلس معتقدند که نقش دولت در اداره این دو خودروسازی باید کمرنگ شود، بیان داشت: یکی از مسائلی که موجب افزایش قیمت تمام شده خودرو می‌شود، این است که برخی قطعه‌سازان به صورت رانتی به خودروسازان وصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه محیط رقابتی در صنعت خودروسازی وجود ندارد، گفت: در محیط غیر رقابتی همیشه رانت وجود دارد، ضمن اینکه یک سری قطعه‌سازان به خودروسازان سفارش و تحمیل می‌شوند و این مسائل چالش‌هایی را ایجاد می‌کند.

انصاری اظهار داشت: راه‌حل اصلاح تغییر ساختار مالکیت است که اگر بتوان نقش دولت را کم کرد، این مشکلات حل می‌شود.

* وجود 11 هزار نیروی انسانی مازاد در شرکت سایپا

نماینده داراب و زرین دشت استان فارس در مجلس اعلام کرد: مدیرعامل این شرکت رسما در این جلسه اعلام که حدود 11 هزار نیروی مازاد در این شرکت وجود دارد که این تعداد نیروی مازاد هزینه تمام شده تولید را افزایش داده است.

* مشکل قطعه‌سازان خودرو برای تامین ارز 4200 تومانی

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در مورد تامین ارز قطعه‌سازان و خودروسازان گفت: در این زمینه قطعه‌سازان مشکل دارند و نمی‌توانند ارز 4200 تومانی را برای واردات خود تامین کنند.

وی همچنین به گران بودن تامین پول برای خودروسازان اشاره کرد و گفت: خودروسازان نیازهای پولی خود را با وام با سودهای 24 درصدی تامین می‌کنند که این موضوع هم قیمت تمام شده را برای آنها افزایش می‌دهد.

انصاری تاکید کرد: قطعه‌سازان باید به تحقیق و توسعه توجه بیشتری داشته باشند.

وی همچنین در مورد نتیجه ارسال نامه اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به وزیر صنعت در مورد افزایش قیمت خودروهای پیش‌فروش شرکت سایپا گفت: پیرو پیگیری‌ کمیسیون صنایع مجلس، محسن قاسم جهرودی مدیرعامل این شرکت در جلسه‌ای اعلام کرد که اضافه پرداخت مشتریان به شرکت خودروسازی سایپا به آنها بازگردانده می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:31اردیبهشت1397 ، کدخبر: 13970230001053:www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
خودروسازی در ایران امیدواریم روزی برسه که دیگه با این مشکلات روبرو نشه ؛ دیگه باید یه تغییری رو در خودمون به وجود بیاریم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
11 هزار نیروی مازاد واقعا احمقانست
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین