پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۹۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴
عضو کمیسیون انرژِی مجلس گفت: با خروج توتال از ایران، شرکت CNPC چین برای ادامه بحث توسعه ای فاز 11 پارس جنوبی به کار مشغول می شود و در صورت خروج شریک چینی از این قرارداد، شرکت پتروپارس ادامه کار را برعهده می گیرد.
شعارسال:علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار پیرامون مسئله قرارداد های نفتی و ادامه این قرارداد ها در صورت لغو برجام  گفت: قرار داد با توتال زمانی منعقد شد که برجام در شرایط پایدار قرارداشت؛ اکنون اروپایی ها برای حفظ برجام در حال مذاکره با ایران هستند.

وی ادامه داد: البته حفظ برجام در صورتی ممکن خواهد بود که اروپایی ها برای تمام مفاد آن تضمین جدی بدهند، که ایران بتواند منابع پیش بینی شده در برجام را به دست بیاورد؛ در غیر اینصورت ایران از برجام خارج خواهد شد و در صورت خروج ایران از برجام شریک چینی جایگزین توتال می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه توتال حاضر به ادامه برجام نشد، چینی ها به جای آن ها وارد میدان شده و کار استخراج و توسعه فاز 11 میدان نفتی پارس جنوبی را ادامه خواهند داد؛ اگر به هر دلیل چینی ها هم حاضر به کار نباشند، پیمانکار ایرانی فاز11 یعنی شرکت پتروپارس به این کار ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: برای هر کدام از این مراحل، اقدامات متناسبی که باید انجام شود، مشخص و برنامه ریزی شده است.

بختیار در خصوص مطرح شدن زمزمه های احتمال حضور شرکت های روسی برای ادامه روند توسعه پارس جنوبی گفت: این قرارداد در شرکت ملی نفت ایران بین سه شرکت پتروپارس ایران، CNPC چین و توتال فرانسه منعقد شده بود و بحث حضور شرکت های دیگری در میان نیست؛ضمن آنکه در این خصوص هنوز تصمیم جدیدی گرفته نشده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 2خرداد 1397 ، کدخبر:  949092،www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
از اول هم باید همین اتفاق به نظر من می افتاد ؛ ما هیچ چیزمان از این ها کم تر نیست
ا.ح75
علی11
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
ایران نیازمند این هست که دیگر روی خود شرکت های داخلی سرمایه گذاری کند و از آن ها کمک بخواهد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
خوب مگه در حالت عادی خود ازاری داریم که حتما باید تحقیرمون کنن بعد به توان داخلی روی بیاریم؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
امیدوارم این حرفا تنها شعار نباشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین