پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۳۰۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح تسهیلات بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب گفت: بر این اساس تا ۱۰ تیر ماه به کارفرمایان مشمول شرایط فرصت داده می‌شود تا از این تسهیلات استفاده و بدهی خود را تقسیط کنند.

شعار سالمعاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح تسهیلات بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب گفت: بر این اساس تا ۱۰ تیر ماه به کارفرمایان مشمول شرایط فرصت داده می‌شود تا از این تسهیلات استفاده و بدهی خود را تقسیط کنند.

محمدحسن زدا  با بیان اینکه اعتقاد قلبی داریم رونق تولید باعث رونق تأمین اجتماعی است اظهار کرد: تمام هم و غم ما این است که کمک کنیم تا اشتغال رونق یابد.

او با اشاره به حمایت از کارفرمایان گفت: حسابرسی یک سال آخر از دفاتر قانونی کارگاه‌ها از جمله این اقدامات است. ما طبق قانون موظف به بازرسی از دفاتر بنگاه‌های فعال هستیم. در راستای حمایت از کافرمایان بازرسی یکسال آخر را انجام می‌دهیم و به عقب‌تر بازنمی‌گردیم. این طرح از سال گذشته شروع شده و امسال هم ادامه می‌یابد. کارفرمایان از این اقدام استقبال و متقاضی ادامه یافتنش بودند.

زدا ادامه داد: اگر حمایت از کالای ایرانی افزایش یابد منجر به افزایش تولید و در نهایت رشد اشتغال خواهد شد، اگر بتوانیم موانع تولید را کاهش داده یا تعدیل کنیم کمک کرده‌ایم تا واحد اقتصادی با قدرت بیشتری به هدف خود ادامه دهد. هدف نهایی ما این است که تمرکز کارفرما تنها به کارآفرینی و اشتغال معطوف شود و نگرانی بابت موارد دیگر نداشته باشد. در واقع پذیرفتیم در قبال اخذ حق بیمه ریسک‌هایی چون ازکارافتادگی، غرامت ایام بیماری، بازنشستگی و... را پوشش دهیم. در این صورت مسلماً کارگر و کارفرما با آرامش و بدون دغدغه فکری به تولید می‌پردازند.

وی با اشاره به وضع مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایان از جمله جلوگیری از مسدود کردن حساب کارگاه‌های بالای ۱۰۰ نفر که به تأمین اجتماعی بدهکارند اما برای ادامه تولید وام گرفته‌اند گفت: طرح تسهیلات بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان نیز اقدام خوبی در سال گذشته بود که امسال نیز به تصویب رسید و بر این اساس تا ۱۰ تیر ماه به کارفرمایان مشمول شرایط فرصت داده می‌شود تا از این تسهیلات استفاده و بدهی خود را تقسیط کنند.

گفتنی است بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب در سال گذشته نیز اجرا شد و کارفرمایانی که موفق نشدند از این طرح استفاده کنند، درخواست تخصیص فرصت مجدد برای برخورداری از مزایای این طرح را به سازمان تأمین اجتماعی اعلام کردند. سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب در سال ٩٧ را به هیأت وزیران پیشنهاد دادند و هیأت دولت مصوبه آن را در تاریخ ۹اردیبهشت به این سازمان ابلاغ کرد و این مصوبه ۱۰ اردیبهشت از سوی سازمان تأمین اجتماعی به تمامی واحدهای اجرایی ابلاغ شد.

کارفرمایان واجد شرایط تا ۱۰ تیر ماه مهلت دارند درخواست خود را برای استفاده از مزایای بخشودگی جرایم بیمه‌ای به شعب تأمین اجتماعی ارائه تا شعب نسبت به بررسی آنها اقدام کنند. تمامی کارفرمایانی که به این سازمان بدهی دارند می‌توانند دلایل بحران خود را که منجر به نپرداختن حق بیمه به این سازمان شده و به تأیید وزارت صنعت، معدن، بازرگانی یا فرمانداری‌ها و استانداری ها رسیده است، به شعب تأمین اجتماعی ارائه کنند.

طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب شامل کارفرمایان کارگاه‌های معدنی، تولیدی، خدماتی و صنعتی و اشخاص حقیقی و حقوقی است. بر این اساس بدهی‌های تا ٥ میلیارد ریال کارفرمایان توسط شعب تأمین اجتماعی بررسی می‌شود. بدهی‌های تا ٢٠ میلیارد ریال به وسیله ستاد ادارات کل استان‌ها و بیش از ٢٠میلیارد ریال توسط ستاد مرکزی این سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چنانچه کارفرمایان توان پرداخت یکجای بدهی را نداشته باشند می‌توانند درخواست تقسیط بدهی خود را ارائه دهند. اگر کارفرما بدهی‌اش را در ١٢ماه تقسیط کند از ١٠٠درصد بخشودگی برخوردار می‌شود؛ اگر در ١٨ ماه بدهی خود را پرداخت کند از ٨٥ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شوند.

همچنین اگر کارفرما بدهی‌اش را در ٢٤ ماه تقسیط کند از ٧٥ درصد و اگر در ٣٠ یا ٣٦ ماه قسط‌ بندی کند به ترتیب از ٦٠ و٥٠ درصد بخشودگی برخوردار می‌شود. کارگاه‌های فعال مشمول استفاده از طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب هستند و کارگاه‌های ورشکسته و تعطیل مشمول این طرح نمی‌شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ------، کدمطلب: 468201 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
باید از این فرصت های بخشودگی نهایت استفاده رو برد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین