پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ماموریت احمد شهید، گزارشگر ویژه این شورا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

شعار سال: تمدید ماموریت احمد شهید با 22 رای مثبت در برابر ١٥ رای منفی و ١١ رای ممتنع به تصویب شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد رسید.

وی در آخرین گزارش خود ادعا کرده بود که وضعیت حقوق بشر از زمان انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران بهتر نشده و در برخی جنبه‌ها، وخیم تر شده است.

مقامات کشورمان اتهام نقض حقوق بشر را نادرست و تعیین گزارشگر ویژه را اقدامی سیاسی و خصمانه از سوی دشمنان جمهوری توصیف کرده‌اند.

ایران بر این باور است که موضوع حقوق بشر با توجه به خصوصیات ویژه فرهنگی و اجتماعی ایران مورد توجه قرار گیرد و بر این اساس، اکثر انتقاداتی که از وضعیت حقوق بشر در ایران می‌شود، ناموجه است.

جمهوری اسلامی ایران همچنین معتقد است که به جای پیگیری وضعیت حقوق بشر از طریق تعیین گزارشگر ویژه، باید از مکانیزم سازمان ملل موسوم به «بررسی ادواری جهانی» حقوق بشر برای ارزیابی وضعیت حقوق بشر استفاده شود. در چارچوب این مکانیزم، دولت‌ها دستاوردهای خود در زمینه حقوق بشر و مواردی را که به نظر آنها نیاز به بهبود دارد را شرح می‌دهند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 5 فروردین 1395، کد مطلب: 1033464:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین