پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۷۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
با توجه به تعمیرات اخیر لوله‌های آب و فاضلاب در خیابان‌های مرکزی شهر اصفهان، این روزها شهروندان با صحنه‌های حفاری بسیاری روبه‌رو می‌شوند، این در حالی است که اصفهان در سال‌های گذشته شاهد فروچاله‌های بسیاری بوده است. بصیری، استاد دانشگاه اصفهان و صاحب‌نظر در امور آب، کسی است که سال‌ها است نسبت به فرونشست دشت اصفهان بر اثر خالی شدن آبخوان‌ها هشدار می‌دهد.

شعار سال: با توجه به تعمیرات اخیر لوله‌های آب و فاضلاب در خیابان‌های مرکزی شهر اصفهان، این روزها شهروندان با صحنه‌های حفاری بسیاری روبه‌رو می‌شوند، این در حالی است که اصفهان در سال‌های گذشته شاهد فروچاله‌های بسیاری بوده است. بصیری، استاد دانشگاه اصفهان و صاحب‌نظر در امور آب، کسی است که سال‌ها است نسبت به فرونشست دشت اصفهان بر اثر خالی شدن آبخوان‌ها هشدار می‌دهد.

وی در همین رابطه می‌گوید: پل‌های تاریخی و میدان نقش جهان، سال‌ها است که در معرض فرونشست زمین قرار دارند و اکنون نیز پل خواجو علائم آن را نشان می‌دهد. وی با انتقاد از روش آبیاری و نوع کاشت گل و گیاه در فضای عمومی شهر افزود: در شرایط حاضر کاشت یک وجب چمن یا گل‌های فصلی، هیچ توجیهی ندارد، به جای آن باید درختان شهر آبیاری شود تا حداقل بخشی از آب به سفره‌های زیرزمینی برگردد. بصیری ادامه می‌دهد: نبود نظام حکمرانی آب و گسترش نامتناسب برداشت‌های آبی در بالادست و پایین‌دست باعث شده تا حیات طبیعی زاینده رود از دست برود و عوارض آن به صورت فرونشست پدیدار شود که علاوه‌بر آثار تاریخی شهر، پل‌ها، تاسیسات شهری و حتی منازل شهروندان را نیز تهدید می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 6 خرداد 97، کد مطلب: 3393218، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
این هشدار ها خیلی جدی به نظر میایند ؛ امیدواریم مسئولان مراقبت های ویژه ای رو از این دشت به عمل بیارند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین