پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۱۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان از مطالعه فرونشست دشت‎های استان خبر داد.
شعار سال: مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان از مطالعه فرونشست دشت‎های استان خبر داد.

احدالله فاضلی ، با بیان اینکه پدیده فرونشست به‌عنوان یکی از مخاطرات طبیعی در سال‎های اخیر به یکی از مسائل اساسی در دشت‎های کشور تبدیل شده است، افزود: در همین راستا یکی از برنامه‎های اداره کل زمین‌شناسی استان برای سال جدید مطالعه فرونشست دشت‎های استان است.

وی با بیان اینکه این کار با استفاده از تکنیک تداخل نسبی راداری انجام می‎شود، گفت: پدیده فرونشست می‎تواند در بلندمدت باعث ایجاد خسارت در زیرساخت‎های اصلی مانند خطوط انتقال ریلی، جاده‎ای و انتقال انرژی شود.

فاضلی ادامه داد: عوامل متعددی در ایجاد ایـن پدیده مؤثر است که از آن جمله می‌توان به انحلال، آب‌شدگی یخ‌ها و تراکم نهشته‌ها، حرکت آرام زمین و خروج گدازه و یا عملیات انسانی مانند معدن کاری یا برداشت بی‌رویه آب‎های زیرزمینی اشاره کرد.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان اضافه کرد: با گسترش نشست‎ها عملاً ایجاد هر نوع زیرساخت جدید غیرممکن و یا با هزینه‎های بالای بهسازی همراه خواهد بود.

وی از دیگر برنامه‎ها به بررسی زمین‌شناسی مهندسی رسوبات دریاچه‎ای زمین‌لغزش سیمره اشاره کرد و افزود: این مطالعات در ارتباط با ژئوتوریسم است و برای آن نیاز به اعتبار داریم.

فاضلی اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار هر چه سریع‎تر این کار انجام خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97020502880 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین