پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
عضو هیئت مدیره بنیاد باران، درباره لوازم تحقق شعار امسال گفت: به نظر من یکی از مهم‌ترین راه‌های کمک به تحقق شعار امسال، به عنوان خواسته ملی که از سوی رهبری اعلام شده است، تداوم پیام و خط مشی نامگذاری سال 94 یعنی «دولت و ملت، همزبانی و همدلی» خواهد بود.

شعار سال: حسن رسولی، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، درباره نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: نظرسنجی‌هایی که در سال 94 توسط برخی مؤسسات معتبر سنجش افکار درباره اولویت‌گذاری مسائل و مشکلات کشور برای حل‌وفصل از نظر مردم انجام شد، نشان دهنده آن است که رکود اقتصادی، پایین بودن سطح اشتغال، گسترش اعتیاد به مواد مخدر و همچنین سیر صعودی گسست خانواده و افزایش نرخ طلاق مهمترین اولویت‌ها و مشکلاتی بوده است که توسط پاسخ دهندگان مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به این نظرسنجی‌ها، نامگذاری سال جاری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به نظر من نامگذاری هوشمندانه و واقع بینانه‌ای بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: تقریبا می‌توان مدعی بود که اختلاف نظر اساسی بین نحله‌های فکری کشور و جریانات سیاسی جامعه درباره این مسائل و مشکلات گفته شده وجود ندارد.

عضو بنیاد باران و بنیاد امید ایرانیان، درباره راهکار رسیدن به شعار امسال تأکید کرد: اگر اجماع عمومی، ملی و کارآمدی نسبت به اصول و مبانی و راهکارهای اقتصاد مقاومتی در سطح نخبگان شکل بگیرد و به‌ویژه بخش‌های مختلف حاکمیتی در تحقق این راهبرد اساسی به دولت کمک کنند، به نظر من، می‌توانیم نسبت به رسیدن به این هدف مهم امیدوار باشیم.

رسولی افزود: طبیعتا در صورتی می‌توانیم به اجماع ملی برسیم که ابتدا، افکارعمومی صدای واحدی را از همه متولیان اداره امور کشور در این راستا دریافت کند. در آن صورت، همراهی مناسبی بین ارکان حاکمیت در حوزه نخبگان مجلس، دولت، قوه قضاییه و بخش خصوصی بهتر شکل می‌گیرد.

وی گفت: اما اگر همچنان شاهد تقابل‌های تریبونی بین رده‌های مختلف حاکمیت و مراجع فکری و شخصیت‌های تأثیرگذار سیاسی و اجتماعی باشیم، از رسیدن به هدف امسال بازمی‌مانیم.

رسولی در پایان اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم مسئولان رده اول بلندپایه کشور از طرح اختلاف نظرات موردی که طبیعی هم است، در عرصه رسانه‌ها پرهیز کنند. چون اگر شاهد تداوم گفت‌وگوهای تریبونی و نیش و کنایه‌های سیاسی باشیم به نظر به هدف اصلی این شعار نمی‌رسیم.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاريخ انتشار: 10 فروردین 1395، کد خبر: 92780 ،www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین