پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
چند روز پس از سفر تاریخی رئیس‌جمهوری آمریکا به کوبا، فیدل کاسترو، رهبر سابق و انقلابی این کشور از سخنان باراک اوباما در این سفر انتقاد کرد.
شعار سال:به نقل وب‌سایت انگلیسی «گرانما»، فیدل کاسترو، در مقاله‌ای با عنوان «برادر اوباما» در این وب‌سایت نوشته است: «اوباما در سخنرانی خود از واژه‌های نامانوس استفاده کرد. هیچکس نباید تصور این را داشته باشد که مردم کوبا شکوه و جلال خود را که به واسطه آموزش، علم و فرهنگ به دست آمده، کنار می‌گذارند.»

رییس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی‌ای که از تلویزیون دولتی کوبا نیز پخش شد، گفته بود: «رای دهندگان کوبایی باید قادر باشند تا دولت‌های خود را در انتخاباتی آزاد و دموکراتیک انتخاب کنند.»

کاسترو همچنین در این مقاله نوشته است که «ما تمام آنچه را نیاز داریم به کمک مردم کوبا به دست می آوریم و نیازی به پاداش از سوی امپراتوری آمریکا نداریم. تلاش‌های ما مشروع و قانونی هستند، زیرا ما متعهد به صلح هستیم.»

او همچنین نوشت: «تصور می‌کنم همه ما به هنگام شنیدن سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا در معرض سکته قلبی بودیم. پس از 60 سال تحریم ظالمانه، انواع و اقسام تحرکات برای ضربه زدن به کوبا (شنیدن این سخنان سخت بود.)»


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاريخ انتشار: 10 فروردین 1395، کد خبر: 92868 ،www.ana.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین