پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
رئیس پارک ملی کرخه با بیان اینکه در حال حاضر میزان آب بستر اصلی رودخانه کرخه نصف شده است، بر لزوم تأمین حق‌آبه محیط زیستی این رودخانه تاکید کرد.
شعار سال: رئیس پارک ملی کرخه با بیان اینکه در حال حاضر میزان آب بستر اصلی رودخانه کرخه نصف شده است، بر لزوم تأمین حق‌آبه محیط زیستی این رودخانه تاکید کرد.

محمد الوندی ، با اشاره به وضعیت رودخانه کرخه در خشکسالی اظهار کرد: بارها هشدار داده‌ایم که میزان آب رودخانه کرخه بسیار نگران‌کننده است. میزان آب رودخانه کرخه حتی نسبت به پنج شش ماه گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: کمبود آب و کاهش سطح آب کرخه در ماه‌های اخیر بیشتر شده و سطح آب این رودخانه در دو ماه اخیر بسیار پایین‌تر از گذشته بوده است. عقب‌نشینی و خالی شدن بستر اصلی رودخانه مشهود است و تقریبا میزان آب در بستر اصلی رودخانه نسبت به سال گذشته نصف شده است.

رئیس پارک ملی کرخه عنوان کرد: با توجه به اینکه حیات پوشش گیاهی رودخانه کرخه وابسته به آب است درختان و بوته‌های اطراف این رودخانه نیاز به سطح آب زیرزمینی بالا یا شرایط سیلابی دارند. حیات وحش و آبزیان رودخانه کرخه نیز نیاز به آب بیشتری دارند.

الوندی با اشاره به تبعات کم‌آبی رودخانه کرخه ادامه داد: کم‌آبی رودخانه کرخه در طولانی مدت می‌تواند بر حیات درختان کرخه که آشیانه پرندگان هستند اثر منفی بگذارد و همچنین در کاهش جمعیت آبزیان، تراکم درختان و از بین رفتن پوشش گیاهی تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: باید حق‌آبه محیط زیستی رودخانه کرخه تأمین شود تا حیات وحش آسیب نبیند و پایین‌دست و تالاب‌های منطقه نیز از سطح آب‌های زیرزمینی استفاده کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1397، کدخبر: 97031908266 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین