پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه معابر کولبران به محل رفت و آمد قاچاقچیان و عناصر ضدانقلاب تبدیل شده است.

شعار سال: نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت کولبران استان آذربایجان غربی و اخبار ضد و نقیضی که از کشته شدن دو نفر از کولبران منتشر شده است گفت: در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که دولت وظیفه دارد در مناطق مرزی، کم توسعه و محروم‌ طبق قانون کارخانه احداث کند و بعد از رسیدن به سودهی آن را به بخش خصوصی واگذار کند اما متاسفانه نه سازمان شستا، نه بانک ها و‌ نه بخش های دیگر در این مناطق سرمایه گذاری نکردند.

وی خاطرنشان کرد: کولبری شغل نیست و از سرناچاری مردم مناطق آذربایجان غربی این کار را انجام می دهند به گونه ای که به دلیل عدم وجود شغل در بین کولبران افرادی با مدارک لیسانس و فوق لیسانس حضور دارند.

نماینده مردم‌ ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شان مردم ایران نیست که بار را بر روی دوش های خود در کوهستان با دشواری های سخت حمل کنند از این رو دولت باید در بحث اشتغال مناطق مرزی و محروم تدبیر جدی را اتخاذ کند.

قاضی پور با بیان اینکه تا به این لحظه هیچ کولبری کشته نشده است اظهار کرد: قاچاقچیان مسلح که از معابر کولبران استفاده می کنند اخیرا در مرزهای ما تحرکاتی را انجام دادند که متاسفانه منجر به شهادت رسیدن دو نیروی امنیتی ما در منطقه سردشت شده است از این بدون شک ما در حوزه حفاظت از مرزها باید با دقت بیشتری وارد عمل شویم.

وی با اشاره به درگیری نیروهای امنیتی و‌ مرزی کشورمان با سه تیم ضدانقلاب و‌ دموکرات در معابر مخصوص به کولبران تصریح کرد: این افراد قصد ورود به کشورمان و انجام عملیات تروریستی را داشتند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک حساب کولبران عزیز با قاچاقچیان و گروهک های منافقین جدا است اما قطعا ما اجازه نخواهیم داد که گروه های ضدانقلاب از طریق معابر کولبران وارد کشور شوند از این رو باید با احداث کارخانه برای کولبران در جهت بهبود وضعیت شغلی و معیشیتی آنها وارد عمل شویم.

قاضی پور گفت: ‌کولبری یک شغل محسوب نمی شود و در واقع کسب و‌ کاری مقطعی است که باید برای رفع آن به فکر یک تدبیر جدی بود.

وی درباره بسته شدن مرزهای آذربایجان غربی تاکید کرد: این موضوع به چند دلیل صورت گرفته است و یکی از این دلایل اخاذی عوامل سازمان پ.ک.ک از کولبران ایرانی و‌ نفوذ آنها به مرزهای کشورمان است که موجب شده است تا مسئولین در جهت حفاظت از جان کولبران مرز را در مقاطعی بسته نگه دارند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری خبر فوری، تاریخ انتشار 24 خرداد 97، کد مطلب: 413578، www. khabarfoori.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین