پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۶۴۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۷
در بحث امهال وام‌های زلزله‌زگان استان کرمانشاه ابهاماتی وجود دارد که در حال پیگیری از مسئولان هستیم.

شعارسال: مصوبه امهال دوساله وام‌های زلزله‌زدگان استان کرمانشاه هفته گذشته از سوی هیئت دولت ابلاغ شد و طبق این مصوبه سود و جرایم دیرکرد آن را دولت متقبل شده است.

اما در این مصوبه ابهاماتی وجود دارد که برای تنویر افکار عمومی نیازمند توضیحات بیشتر مسئولان امر هستیم تا ابهامات فوق برطرف گردد.

آیا در مبلغ امهال بزرگنمایی شده است؟

یکی از این ابهامات مربوط به مبلغ وام‌های امهال شده است که در این مصوبه 2 هزار و 317 میلیارد 619 میلیون و 700 هزار تومان به عنوان مبلغ امهال عنوان شده، از طرفی دیگر در این مصوبه قید شده که این مبلغ اصل تسهیلات پرداختی تا قبل از تاریخ زلزله یعنی 21 آبان ماه سال گذشته است، این موضوع در حالی است که وام‌گیرندگان تا تاریخ فوق بخشی از اصل تسهیلات را پرداخت کرده‌اند و به نظر در این رقم به نوعی بزرگ‌نمایی شده است!

آیا این مبلغ همان تسهیلاتی است که مردم زلزله‌زده حدود بیش از نیمی از آن را پرداخت کرده‌اند؟

آیا در امهال وام‌ها رانت وجود دارد؟

ابهام دیگری که در این خصوص مطرح است بحث وجود احتمالی رانت در این زمینه است و اینکه برخی از دانه‌درشت‌ها سهم عمده‌ای از این امهال وام‌ها را بلعیده‌اند، به طور مثال واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی که ممکن است آسیب چندانی هم در این زلزله ندیده باشند و تسهیلات چند میلیاردی داشته باشند در این زمینه از رانت موجود بیشترین استفاده را برده باشند، حالا سوال اینجاست که آیا واقعا رانتی در امهال این تسهیلات وجود دارد؟ آیا امکان انتشار لیست افرادی که تسهیلات بیش از 5 میلیارد تومان دارند و مشمول امهال وام‌ها شده‌اند وجود دارد؟

آیا واحدهای تولیدی در شهرستان‌های غیرمشمول هم از این امهال وام‌ها استفاده کرده‌اند؟

اخبار رسیده نشان می دهد که این احتمال وجود دارد که در برخی از شهرستان‌هایی که جزو 9 شهرستان و دو بخش اعلامی در بحث امهال وام‌ها نیستند هم برخی از واحدها‌ی تولیدی مشمول امهال شده‌ باشند!

حال سوال این است که چرا و چگونه این واحدها مشمول این امهال شده‌اند؟

خبرنگار در حال پیگیری این موضوع است و نتیجه آنرا طی روزهای آینده به اطلاع مردم خواهد رساند، اما آیا مسئولان حاضرند لیست کسانی که وام‌های آنها امهال شده را منتشر کنند و چند نفر در این لیست وجود دارد که وام بالای 5 میلیارد تومان آنها امهال شده و چند نفر سهم عمده ای از این امهال را به خود اختصاص داده‌اند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مرصاد، تاریخ انتشار:1تیر1397، کدخبر: 349495: www.mersadnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
من موندم مسئولین در اوج ستم و ظلم به مردم خودشون چهره مظلوم می گیرن و میگن بزرگ نمایی شده! شرم بر شما!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین