پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
آیت الله جوادی آملی در دیدار با جمعی از علمای شیعه و سنی انگلستان با بیان اینکه مهمترین عامل تقریب میان مسلمانان قرآن کریم است، اظهار داشت: باید بدانیم تقریب تنها در مقام قرب الهی ممکن است.

شعار سال: جمعی از علمای شیعه و اهل سنت انگلستان، فعال در زمینه تقریب مذاهب اسلامی، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با بیان این مطلب که «مهمترین عامل تقریب میان مسلمانان قرآن کریم است» اظهار داشت: خداوند قرآن را نازل کرد اما نزول قرآن مانند نزول باران نیست؛ خداوند باران را به زمین انداخت اما قرآن را به زمین آویخت و به همه ما امر کرد این طناب را محکم بگیرید و بالا بیایید.

وی ادامه داد: طنابی که در گوشه ای افتاده قابل بالا رفتن نیست اما حبلی که به بالا متصل باشد هم از سقوط نجات می دهد و هم زمینه صعود را فراهم می آورد.

وی خاطرنشان کرد: اعتصام به حبل الهی ما را از گرایش به شرق و غرب می رهاند و بلکه باعث می شود دیگران به ما نیازمند باشند چرا که مسلمانان به واسطه اعتصام به حبل الهی به علم لدنّی متصل هستند.

آیت الله جوادی آملی در خصوص اهمیت دستیابی به علم لدنّی بیان داشت: در مقام علم لدنّی یک حقیقت بیشتر وجود ندارد و اگر کسی قرب الهی پیدا کرد و قرآن را در مقام علم لدنّی یافت، طبق بیان قرآن کریم می شود «علی حکیم» و در این حالت اهل تقریب خواهد بود چراکه در آنجا جز یک حقیقت وجود ندارد.

وی تاکید داشت: صاحب شرع، ما را به تقریب دعوت کرده است اما باید بدانیم تقریب تنها در مقام قرب الهی ممکن است. دلیل تصدیق انبیاء گذشته توسط انبیاء این بوده است که همه از مقام قرب الهی آمده بودند و از حقیقت واحدی سخن می گفتند.

وی ابراز داشت: زمانی که تنها در محدوده زبان عربی مبین باشیم تقریب دشوار است چرا که هر کس از زاویه دید خود قرآن را تفسیر می کند اما در مقام «علی حکیم» و علم لدنّی تقریب به راحتی محقق خواهد شد.

آیت الله جوادی آملی در فراز پایانی سخنان خود تاکید داشت: تنها راه تحقق تقریب بین مذاهب اسلامی اولاً نجات از شرک رقیق و منیّتی است که در بسیاری وجود دارد و ثانیاً دستیابی به قرب الهی و حقیقت الهی است که در این صورت نه داعشی در جهان اسلام به وجود خواهد آمد و نه جریانهای تکفیری و سلفی وجود خواهند داشت.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاريخ انتشار: 17 فروردین 1395، کد خبر: 3590948، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین