پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۴۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اگر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به تصویب ولایت مطلقه پدر و مادر زیر سوال نخواهد رفت اظهار کرد: من سخنگوی همه نماینده‌ها نیستم ولی تا آنجایی که اطلاع دارم تعدادی از نماینده‌ها اعتقاد دارند که پدر و مادر بد بهتر از سازمان بهزیستی است چون حتی اکثر مواقع کودک ترجیح می دهد در کنار خانواده به ویژه خواهر و برادرش باشد.
شعارسال: طیبه سیاوشی در خصوص لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: این لایحه اگر به تصویب برسد در هر حال اولویت بر والدین است و ولایت مطلقه پدر و مادر زیر سوال نخواهد رفت. یعنی هیچ وقت اولویت را در مقابل پدر و مادر به بهزیستی نمی‌دهند و والدین بعد از سپری کردن دوران محکومیت خود دوباره باز می گردند و با همان کودکان زندگی می کنند.

او ادامه داد: من به عنوان قانونگذار، جامعه ۸۰ میلیونی و سازمان بهزیستی را می‌بینم شما فکر می کنید سازمان بهزیستی توانایی این را دارد که این کودکان را زیر بال و پر خود بگیرد! آیا کسی می‌تواند تضمین دهد که آسیب‌هایی که به این کودکان وارد شده است در سازمان بهزیستی وارد نشود؟! به نظر من سازمان بهزیستی این توانایی را ندارد که به عنوان حامی وارد این مقوله شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: من شخصا در کمیسیون فرهنگی به این طرح رأی ندادم ولی افرادی که رأی دادند گفتند که والدین بد بهتر از سازمان بهزیستی است! البته باید نظر ۸۰ میلیون ایرانی را معیار قرار داد نه شخصا نظر من را. من هر وقت صحبت می کنم به من می‌گویند شما فقط نظر مردم تهران را ملاک قرار می دهید درحالی که یک جامعه بزرگتری به نام ایران وجود دارد آنجاها را هم ببینید!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اشاره به اینکه خانواده‌ها آموزش لازم را در خصوص کودکان ندیده اند، اظهار کرد: اصلا خانواده ای که خشونت را به فرزند خود وارد می‌کند متوجه نیست که این رفتار، خشونت است چون آموزش ندیده است. شما نمی‌توانید فقط پدر و مادر را مقصر بدانید. چون مقصر، نظامی است که آموزش نداشته است و مقصر نظامی است که فرهنگ سازی نداشته است.

سیاوشی در مقابل این سوال که قطعا اکثریت جامعه به بازگرداندن کودکان به خانواده مخالف هستند گفت: جامعه اگر به این حد غنای فرهنگی رسیده بود مطمئنا ما این همه کودک آزاری را در جامعه شاهد نبودیم. عمده‌ترین بحث این است که مشکلات وسیعی در بحث آموزش داریم و بعد هم اینکه صدا وسیما حتی برای یک تیزر ۱۰ ثانیه ای در جهت حق و حقوق والدین هم مساعدت نمی کند.

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بیشتر یک لایحه قضایی است گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان باید یک لایحه حمایتی باشد در حالی که بیشتر قضایی است. مردم همه اعتراض دارند که چرا مجلس در جهت کودکانی که آزار دیدند ورود پیدا نمی‌کند که دوباره آنها را از خانواده ها بگیرد؟ من سخنگوی همه نماینده‌ها نیستم ولی تا آنجایی که اطلاع دارم تعدادی از نماینده‌ها اعتقاد دارند که پدر و مادر بد بهتر از سازمان بهزیستی است چون حتی اکثر مواقع کودک ترجیح می دهد در کنار خانواده به ویژه خواهر و برادرش باشد.

سیاوشی تصریح کرد: به نظر من باید آموزش را بالا ببریم و این میزانی که الان در لایحه جرم انگاری شده از نظر عده ای زیاد است ولی به نظر من حدی است که شروع شده است و خلاءهای قانونی را تا حدودی می پوشاند. در این زمینه هم نمی شود خیلی جرم انگاری کرد چراکه با جرم انگاری زیاد در واقع به حریم خانواده‌ها ورود پیدا می کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، مددکاری را در کشور بسیار ضعیف دانست و اظهار کرد: من معتقدم که "NGO ها” می توانند به عنوان آموزش دهنده، فرهنگ ساز و مددکار عمل کنند چون در بحث مدد کاری واقعا ضعیف و نیازمند کمک هستیم. باید این فرصت را در اختیار سازمان‌های غیر دولتی به عنوان شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی بگذاریم که ورود پیدا کنند و بتوانند به این کودکان خدمات مددکاری دهند. در آخر باید بگویم که این لایحه نیاز به اصلاحات دارد اما به صحن می آید و قرار است اصل ۸۵ روی آن اعمال شود و اگر رأی بیاورد به کمیسیون می رود و بعد به شورای نگهبان فرستاده می شود در غیر اینصورت تک تک موارد در کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ انتشار: 16 تیر 1397 ، کدخبر: 592049 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
ا.ف75
به نظر من در این صورت باید با تثویت ضعف های خانواده تا جایی که میشه امکان زندگی مجدد رو برای کودک به وجود بیارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین