پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
عبدالرضا بازدار گفت: سعی ما بر این است که با پیگیری‌های جدی و تلاش مجموعه سازمان جهاد کشاورزی لرستان طلب کشاورزان گندم کار در کمترین زمان ممکن پرداخت شود.
شعار سال: عبدالرضا بازدار گفت: سعی ما بر این است که با پیگیری‌های جدی و تلاش مجموعه سازمان جهاد کشاورزی لرستان طلب کشاورزان گندم کار در کمترین زمان ممکن پرداخت شود.

 بازدار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در استان لرستان و در سالجاری 195 هزار هکتار گندم دیم و 50 هزار هکتار گندم آبی کشت شده و با توجه به وضعیت بارندگی‌های سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود میزان 400 تا 450 هزار تن گندم در استان تولید شود.

وی افزود: با عنایت به اینکه از مجموع 783 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان فقط 185 هزار هکتار آبی و 598 هزار هکتار دیم می‌باشد، بمنظور افزایش راندمان تولید در سه محصول گندم ٬ جو و نخود در اراضی دیم با همکاری مؤسسه بین المللی تحقیقات دیم «ایکاردا» طی یک برنامه پنجساله حدود ۵۰ درصد محصولات دیم« گندم٬ جو و نخود» که حدود 215 هزار هکتار می شود تحت پوشش این پروژه قرار می گیرد و هدف آن است که با فعالیت‌های پیش‌بینی شده به پایداری در تولید و افزایش 25 درصدی دست یابیم.

بازدار ضمن اشاره به استعدادهای کشاورزی لرستان تصریح کرد: این استان  دارای مقام نخست تولید حبوبات در سطح کشور، دارای 4/8 میلیون واحد دامی با تولید سالانه 336 هزار تن محصولات دامی است و به منظور افزایش تولید بیشتر در این بخش برنامه اصلاح نژاد دام در حال اجرا می‌باشد.

وی با اشاره به ظرفیت آبزی پروری استان خاطرنشان کرد: لرستان با داشتن بیش از 500 مزرعه پرورش ماهی و با تولید بیش از 27 هزار تن انواع آبزیان حدود 13/5 درصد ماهیان سردآبی کشور را تولید نموده و مقام نخست تولید آبزیان پرورشی در بین استانهای غیر ساحلی را دارد.

بازدار خاطرنشان کرد: جهت توانمند سازی اقتصاد در روستا و افزایش تولید مبلغ 600 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ارزان قیمت توسط حدود 70 صندوق خرد روستایی به متقاضیان پرداخت شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 16 تیر 1397، کدخبر: 726426 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
استان لرستان و کرمانشاه معادن تولید گندم ایران هستند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین