پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۱۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: خسارت ناشی از آتش سوزی به ابنیه دوره قاجاریه مسجد تاریخی ساری جبران ناپذیر است.

شعار سال: محمد حسن طالبیان در حاشیه بازدید از مسجد تاریخی ساری با بیان اینکه هیئت امنای مسجد و مراکز دولتی باید نظارت کنند و از کشیدن کابل های اضافی برق بپرهیزند تصریح کرد: نباید کابل ها بیش از ظرفیت باشد و خسارت وارده به بخش های قاجاری بنای مسجد تاریخی جبران ناپذیر است.

وی با بیان اینکه از دیشب با تلاش های آتش نشان، شهرداری و گروه های مختلف کار اطفای حریق انجام و آتش مهار شد تاکید کرد: باید از شعله ور شدن دوباره آتش پرهیز و جلوگیری شود.

طالبیان با اظهار اینکه آوار برداری مسجد تاریخی همزمان در حال انجام است گفت: بخشی از درب ها و چوبها بکار رفته در مسجد جدید و قابل بازسازی است اما بخشی از ابنیه مربوط به دوره قاجاری است و خسارت های این بخش جبران ناپذیر است.

معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه بلافاصله نسبت به مرمت و بازسازی سازه مسجد اقدام می شود عنوان کرد: همزمان باید برای تاسیسات یک طرح یکپارچه وجود داشته باشد تا از کابل گذاری های گسترده و پراکنده جلوگیری شود.

وی یادآور شد: همچنین در چندماه آینده نیز از منابع استانی و ملی برای مرمت مسجد تاریخی کمک می شود تا بخش های تاریخی مرمت شود و بعد برای مرمت بخش های دیگر اقدام می شود.

طالبیان افزود: علاوه بر این برای ساماندهی بخش تاریخی و بافت های اطراف باید اقدام شود زیرآن هم وضعیت خوبی ندارد و اختشاشات مختلفی در نماها وجود دارد.

مسجد تاریخی جامع ساری که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، شامگاه پنجشنبه به دلیل اتصال سیم برق دچار حریق شده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 21 تیر 97، کد مطلب: 4345413، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
واقعا چرا نباید با سهل انگاری این مسجد آتش گیرد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
این ها از اثا باستانی و زیبای مازندران بود
واقعا حیف و افسوس
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
شما که به شهرداری بودجه دادین کار انجام بده ولی چیشد اونم از پولی که خوردن اینم از اثار تاریخی وقتی برخورد نمیشه معلومه بازم اتفاق میافته م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین