پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
هفته گذشته دو بنای تاریخی چهارمحال و بختیاری تخریب شد که خبر تخریب محوطه تاریخی تپه رباط در فرخشهر با وجود تأیید کارشناسان میراث فرهنگی از سوی مدیرکل این دستگاه تکذیب شد.

شعار سال: هفته گذشته یکی از بحث ‌برانگیزترین هفته‌ها‌ برای میراث فرهنگی استان بود که تاکنون مدیرکل میراث فرهنگی استان پاسخی به خبرنگاران نداده و اظهار نظری نیز از طرف وی انجام نشده است.

روز شنبه، 30 تیرماه خبر تخریب محوطه تاریخی تپه رباط در فرخشهر در خبرگزاری‌ها منتشر شد و با وجود اینکه کارشناسان میراث فرهنگی این خبر را تأیید کردند اما بهمن عسگری، مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر تخریب را تکذیب و اظهارنظری نیز در این رابطه انجام نداده است.

عکس‌های پس از تخریب تپه رابط در فرخشهر را ادامه می‌بینید.




البته کارشناسان میراث فرهنگی نیز شرکت شیلات را در این زمینه مقصر اعلام کردند اما راننده بیل مکانیکی گفته تپه به دستور مسئولان میراث فرهنگی تخریب می‌شود که در تماس تلفنی بهمن عسگری حاضر با پاسخگویی در این زمینه نشد و علت تخریب همچنان مانند سایر آثار تاریخی در هاله‌ای از ابهام است. بنابر گفته کارشناسان میراث استخر ماهی در فاصله دوری از تپه واقع شده و اصلا ربطی با این موضوع ندارند.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. روز چهارشنبه سه مردادماه نیز خبر تخریب قبرستان تاریخی شهر کیان روی خروجی سایت میراث فرهنگی استان قرار گرفت. مجددا مدیرکل میراث و یا معاون مربوطه در این باره اظهارنظری نکردند و خبر به نقل از فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری منتشر شد.

عکس‌های قبرستان را نیز در ادامه مشاهده می‌کنید.




سالانه حفاری‌ها و تخریب‌های متعددی در استان انجام می‌شود که بیشتر آنها یا تکذیب و یا عنوان می‌شود که هیچگونه تخریبی انجام نشده و هیچ آسیبی به آن وارد نشده است که نمونه آن تخریب تپه پنج هزار ساله ترابی در هفشجان است که با وجود انتشار عکس مدیرکل میراث فرهنگی استان هرگونه تخریب و آسیب به تپه را تکذیب کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 7 مرداد 97، کد مطلب: 1788606: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین