پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۷۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
تپه هگمتانه که از با ارزش‌ترین تپه‌های باستانی ایران به شمار می‌رود حال و روز خوشی ندارد و امروز نیز لودرها به جان تپه هگمتانه افتادند.

شعار سال: صبح روز چهارشنبه ششم تیرماه به منظور تعبیه سه منبع آب در تپه هگمتانه، با لودر به جان این تپه افتادند تا گودالی حداقل به عمق سه متر و مساحت ۳۰ متر مربع در نزدیکی دو کلیسای مستقر در این تپه حفر کنند.

این در حالی است که بهرام توتونچی، مدیر پایگاه میراثی تپه هگمتانه از مصاحبه در این باره پرهیز کرد.

وی اما در توضیحاتی شفاهی تایید کرد که اجازه ضبط آن را نداد اعلام کرد که زیر این گودال قطعا آثاری از تپه هگمتانه وجود دارد و این گودال موقتی است.

توتونچی با اشاره به نیاز آب برای آبیاری فضای سبز تپه هگمتانه گفت: این منبع‌ها برای تامین آب هگمتانه از چاه‌های موجود در این تپه است.

حال سئوال این‌ است که اگر کار قانونی است چرا مدیر تپه حاضر به گفت‌وگو نیست و اگر نصب منبع آب در تپه هگمتانه ضروری بوده، چرا بر روی قسمتی که احتمالا بخشی از آثار تپه هگمتانه در زیر آنجا مدفون است.

تپه هگمتانه یکی از با ارزش‌ترین تپه‌های باستانی ایران بوده که چندی است با بی‌مهری‌های فراوان مواجه می‌شود به طوری که یک روز به بهانه راه دسترسی برای عده‌ای، تپه را آسفالت می‌کنند و یک روز با لودر به جان تپه می‌افتند.

طی چند روز گذشته نیز علف‌های هرز این تپه از سه ناحیه دچار حریق شده که چهره زشتی به این تپه داده است و به نظر می رسد با وجود همه این اتفاقات، کسی نمی‌خواهد فکری برای این تپه بکند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 7 تیر 97، کد مطلب: 4332339، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
ا.ح75
سازمان میراث فرهنگی معلوم نیست در کشور چه وظیفه ای را بر عهده دارد که این چنین نسبت به این مسائل بی توجهی می کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین