پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
مدیر پایگاه محوطه باستانی هگمتانه با بیان اینکه محوطه‌سازی پیرامون سردر آجری به دلیل کمبود اعتبار ناتمام مانده است، گفت: این پروژه 65 درصد انجام شده که امیدواریم اعتبار آن در سال 96 تخصیص یابد تا محوطه‌سازی سردرآجری حد فاصل موزه تا کلیسا ادامه یابد.

شعار سال: بهرام توتونچی امروز با بیان اینکه فاز نخست ساماندهی محوطه تپه هگمتانه با اعتبارات سال 95 انجام شد، اظهار کرد: تمام مصالح مرتبط با دوره معاصر سطح تپه هگمتانه برداشته شد و به تفکیک جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه یک عملیات پاکسازی در محوطه‌ای با سه هکتار وسعت امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌‌ریزی در سال بعد و اعتباری که اختصاص خواهد یافت، بتوان همه آن مصالح را برداشت.

مدیر پایگاه محوطه باستانی هگمتانهبا بیان اینکه علاوه بر خاکبرداری در جبهه شرقی به همراه پژوهش‌، زیرسازی نیز در حال انجام است، افزود: حجم خاک موجود در عرصه هگمتانه زیاد است که شاید در ادامه عملیات برداشته شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه ادامه انجام مباحث پژوهشی و خواناسازی به صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: در فصل بیستم کاوش، خواناسازی انجام شد اما ادامه آن به صورت مستمر و طی چند سال آینده، منجر به پیدایش ردپایی در این محدوده خواهد شد تا اثر به صورت کامل پدیدار شده تا فصلی در احیای حصار و خواناسازی صورت گیرد.

توتونچی با بیان اینکه با انجام کاوش به دنبال رویت دیوارهای اصلی بنا و بازسازی آن هستیم، خاطرنشان کرد: این مسئله در حال انجام بوده و اواخر کارش است که نتیجه آن نیز چند هفته دیگر مشخص خواهد شد.

وی از یک نوع مرمت خاص در حدفاصل موزه و کلیسا که کاور کردن بدنه خشتی بناست، برای نخستین بار خبر داد و اظهار کرد: این نوع مرمت امسال تست می‌شود تا عکس‌العمل آن در مقابل عوامل جوی مشخص شده و بتوان به همین شیوه مرمت را در سایر نقاط نیز ادامه داد.

مدیر پایگاه محوطه باستانی هگمتانه با بیان اینکه محوطه‌سازی پیرامون سردر آجری به دلیل کمبود اعتبار ناتمام مانده است، گفت: این پروژه حدود 65 درصد انجام شده که امیدواریم اعتبار آن در سال 96 تخصیص یابد تا محوطه‌سازی سردرآجری حد فاصل موزه تا کلیسا ادامه یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 20 مهر 96، کد مطلب: 13960719001459: www.hamedan.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین